کودکان کار به تماشای «بچه زرنگ» نشستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶

کودکان کار به تماشای «بچه زرنگ» نشستند

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» روز گذشته ۱۹ بهمن ماه برای ۳۰۰ کودک کار در مراحل مختلف تحصیلی نمایش داده شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فیلم، این اکران در قالب «شبِ سینمایی شمس» با همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس و با حضور بهنود نکویی کارگردان و حامد جعفری تهیه کننده اثر برگزار شد. همچنین برخی از مسئولان شهرداری نیز در این مراسم حضور داشتند.

حامد جعفری تهیه کننده اثر در پایان نمایش این فیلم پرسش هایی از کودکان درباره کاراکترهای مورد علاقه‌شان مطرح کرد که بچه زرنگ، چنگیز، ببری و قلب جنگل بیشترین کاراکترهایی بودند که با آنها ارتباط گرفتند.

تهیه کننده در سخنان کوتاهی با اظهار تشکر از متولیان این مراسم برای این رویداد عنوان کرد: تمام سعی ما این بود که کاری بسازیم که شما کودکان آن را دوست داشته باشید.

بهنود نکویی کارگردان «بچه زرنگ» نیز خطاب به کودکان گفت: خیلی خوشحالیم که در جمع شما هستیم و از اینکه کار را دوست داشتید و با آن ارتباط برقرار کرده بودید خوشحال‌تر هم شدیم. امیدواریم با آثار دیگر همین قدر بتوانیم شما را شاد کنیم.

مریم شیردل مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درباره این مراسم که به همت شهرداری تهران انجام شده است توضیح داد: پیش از این هم نمایش انیمیشن داشته‌ایم اما آثار خارجی بوده است و برای اولین بار یک کار ایرانی برای آنها نمایش دادیم.

وی درباره تاثیر تماشای فیلم های کودک برای این کودکان کار عنوان کرد: قطعا تاثیرگذار است چون کودکان به دلیل فقر اجتماعی اکثر اوقات خود را در خیابان‌ها می‌گذرانند‌ و از نظر تفریحی دچار نقصان هستند.

شیردل عنوان کرد: این کودکان در جامعه از ابتدایی‌ترین خدمات اجتماعی و مخصوصا تفریحی محروم هستند و چنین اتفاقاتی را دوست دارند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است