همه آنها که به فجر آمدند یا نیامدند، ایرانی هستند و دل‌سپرده مردم ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
سرمقاله امروز روزنامه صبا؛

همه آنها که به فجر آمدند یا نیامدند، ایرانی هستند و دل‌سپرده مردم ایران

محمدرضا شفیعی نوشت: آنچه امسال از جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم، ایستادگی و همدلی هنرمندان درمواجه با جنگ رسانه‌ای دشمن بود. همه هنرمندانی که آمدند و همه هنرمندانی که نیامدند ایرانی هستند و دل‌سپرده مردم ایران.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در سرمقاله امروز روزنامه صبا یادداشتی درباره جشنواره فیلم فجر در دوره چهل و یکم نوشت.

«جشنواره فیلم فجر در دوره چهل و یکم هم روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند. جشنواره‌ای که خیلی‌ها پیش‌بینی‌های عجیب و غریبی برای آن داشتند؛ از تعطیلی تا بی‌رمقی و خالی ماندن از فیلم‌های حرفه‌ای. اما به همت تیم برگزارکننده و یاری سینماگران، شاهد جشنواره‌ای تمیز و منظم بودیم.
واضح است فراز و نشیب‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر رویداد‌های فرهنگی کشور بی‌تأثیر نبوده است. اما هیچ‌کدام از ماجرا‌های سال‌های ۸۷، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و حالا ۱۴۰۱ نتوانسته چراغ این جشنواره‌ها خاموش کند. حتما حضور و عدم حضور برخی هنرمندان در این رویداد‌ها بسیار موثر است، اما حرکت رو به جلوی تولید آثار کیفی فرهنگی، همه ساله حضور هنرمندان و فیلمسازان جوان را در کنار هنرمندان پیشکسوت نوید داده است. امسال نیز از این رویه مستثنی نبوده و در فشار رسانه‌های معاند و جوسازی برخی همکاران کم‌تدبیر، جشنواره توانست با معرفی برخی فیلمسازان جوان، راهی جدید را در سینمای ایران بگشاید.
همه جشنواره‌ها، علی‌الخصوص جشنواره فیلم فجر بستری برای معرفی، نمایش و ارزیابی آثار برتر تولید شده در سال گذشته سینمایی کشور است. بی‌انصافی‌ست که از همین رویدادها، اسم و رسمی برای خود فراهم کنیم و در گذر زمان برای همان جشنواره‌ها طاقچه بالا بگذاریم.
همه هنرمندانی که دل در گروی ایران اسلامی و هموطنان خود دارند برای ارتقا فرهنگ‌وهنر کشور تلاش می‌کنند و صد البته اگر هم انتقاد یا اعتراضی دارند، آن را به زبان هنر بیان خواهند کرد.
آن روی سکه همین نگرش باعث شد تا برعکس برخی هنرمندان برای خوش‌آمد برخی جشنواره‌های غیرهم‌سو با اهداف فرهنگی کشور فیلم‌هایی برای نشان دادن چهره سیاه و ضد مردمی به نگرش‌های مذهبی بسازند و آن را به این جشنواره‌ها ارائه کنند تا شاید راهی برای جهانی شدن دست و پا کنند!
آنچه امسال از جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم، ایستادگی و همدلی هنرمندان درمواجه با جنگ رسانه‌ای دشمن بود. همه هنرمندانی که آمدند و همه هنرمندانی که نیامدند ایرانی هستند و دل‌سپرده مردم ایران.
پیام واضح و روشن عفو عمومی رهبری معظم که شامل همه همکاران هنری و سینمایی ما نیز می‌شود، چیزی جز اتحاد و همدلی نیست. شایسته نیست با سخنان بی‌مورد و بی‌جا این پیام رهبری را در مسیر دیگری قرار دهیم. همراهی و اتحاد برای نمایش فرهنگ اصیل ایرانی و پاسداشت ارزش‌های ملی و دینی ایران سرافراز…»

بعون الله تعالی
محمدرضا شفیعی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500