روز پایانی سینما رسانه فرا رسید/ اکران دو فیلم به همراه اعلام نامزدها | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷

روز پایانی سینما رسانه فرا رسید/ اکران دو فیلم به همراه اعلام نامزدها

جمعه ۲۱ بهمن ماه روز پایانی چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینمای رسانه است که در آن مخاطبان به تماشای «آن‌ها مرا دوست داشتند» و «سینما متروپل» خواهند نشت.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، فیلم‌های «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا رحمانی و  «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سیدحامد حسینی در روز پایانی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌روند.

سانس اول؛ «آن‌ها مرا دوست داشتند»

سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا رحمانی است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است و در روز پایانی چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۳ اکران می‌شود. فیلمبرداری این فیلم در اسفند ۱۴۰۰ به مدیریت ابوالفضل نباتی شروع شد. غرب و جنوب تهران لوکیشن‌های فیلمبرداری این فیلم هستند. نکته جالب توجه درباره فیلم، گریم متفاوت لیلا بلوکات است که بسیار متمایز از تمام نقش‌های او تا به امروز است. این فیلم چهره‌های جدیدی را به سینما معرفی می‌کند که یکی از آن‌ها مهسا اسماعیلی است.

«آن‌ها مرا دوست داشتند» فیلمی در ژانر اجتماعی است و در آن امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی، مهسا اسماعیلی. ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: محمدرضا رحمانی، نویسندگان: محمدرضا رحمانی، محسن دین‌محمد، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل نباتی، تدوین: زهره احمدی‌توچایی، موسیقی: بهنام ابطحی، چهره‌پرداز: امید گلزاده، صدابردار: علی گراکویی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی‌نژاد، طراح صحنه و لباس: فرهاد ابراهیمی، محمدرضا رحمانی.

سانس دوم؛  «سینما متروپل»

«سینما متروپل» جدیدترین ساخته سینمایی محمدعلی باشه‌آهنگر است که در دهمین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در نوبت دوم ساعت ۱۶ روی پرده می‌رود. فیلمساز مطرح سینمای دفاع مقدس که آثار درخور توجهی را در سال‌های گذشته به ویژه در دهه ۸۰ و ۹۰ ساخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «برای تمامی اهالی خوزستان و شهر‌های آبادان و اهواز و خرمشهر هیچ نشانه‌ای مهم‌تر از سینما متروپل نیست. سینمایی که در طول دوران جنگ تبدیل به ویرانه‌ای شد و بعد از جنگ نیز هیچ‌گاه بازسازی نشد تا مردم شهر آبادان که علاقه زیادی به سینما دارند دچار کمبود سالن سینما شوند.»

سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسندگان: محمدعلی باشه‌آهنگر و حامد باشه آهنگر، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، تدوین: حمید باشه آهنگر، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، موسیقی متن: ستار اورکی، طراح چهره پردازی: کامران خلج، صداگذار: حسین ابوالصدق، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری: کامیار شفیع‌پور، عکاس: کوروش پیرو، برنامه‌ریز: فهیمه کمالی و تهیه کننده: سید حامد حسینی، محصول بنیاد سینمایی فارابی.

پریوش نظریه بازیگر این فیلم در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «پدر» شد.

رضا کیانیان دیگر بازیگر این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم  «خانه‌ای روی آب» و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم  «آژانس شیشه‌ای» را در کارنامه هنری خود دارد.

سانس سوم؛ اعلام نامزد‌ها

جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در ساعات پایانی دهمین روز جشنواره فیلم فجر ۴۱، سانس سوم نامرد‌های دریافت سیمرغ اعلام می‌شوند و در روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه و اعلام جوایز این دوره از جشنواره برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است