حاشیه‌نگاری صبا از روز دهم فجر ۴۱/ عکس یادگاری با جشنواره پرحاشیه! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲

حاشیه‌نگاری صبا از روز دهم فجر ۴۱/ عکس یادگاری با جشنواره پرحاشیه!

آخرین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت با اکران سه فیلم، اعلام هیئت داوران و اسامی نامزدها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینما صبا؛ یکی از خاص ترین جشنواره‌های فیلم فجر در این چهل و یک دوره به پایان راه خود رسید. جشنواره‌ای که با شایعه تحریم شروع شد و در نهایت با معرفی اسامی داوران و نامزدها نشان داد، کم نبودند نامدارانی که در آن حضور داشتند.

در شب پایانی اکران‌ها، ابتدا «آن ها مرا دوست داشتند» به روی پرده رفت. نکته اصلی فیلم نه در فیلم و قصه بلکه در نشست خبری بود. جایی که ایرج رحمانی نتوانست جلوی خشمش را بگیرد و به افرادی که به گفته خودش آزارش داده بودند، انتقاد کرد.

وی گفت: من نمی‌دانم در محیط فرهنگی چگونه می‌شود کار کرد. چگونه افراد فرهنگی جشنواره را تحریم کردند. برای حضور در جشنواره انگ جرم به من خورده است و الان هم در نشست نیامدند. وقتی پول هایشان دیر می‌شود تهدید می‌کنند. به خدا قسم با نابازیگران راحت‌تر می‌شود کار کرد. چرا انقدر بازیگر سالاری وجود دارد. چگونه آن‌ها با هم متحد شدند، ما نشویم. باید بها دادن به بازیگران را ما تهیه‌کنندگان کنار بگذاریم. آقایان و خانم‌های بازیگر دوره شما تمام شده است باغتان سرما زده است.

وی همچنین گفت که برای استفاده از هنرجویان باج داده است. در ادامه محمدرضا رحمانی کارگردان فیلم کمی ایرج رحمانی را دعوت به آرامش کرد و گفت: من برای بازیگران ارزش قائلم و معتقدم کرامت انسانی هر هنرمند باید حفظ شود. بازیگرانی هستند که الان در شبکه نمایش خانگی و حتی پروژه تولید فیلم سر صحنه حضور دارند اما بحث تحریم را مطرح کرده‌اند. البته دستمزدهای بهتری هم می‌توانند از آن آثار به دست بیاورند.

دومین فیلمی که به روی پرده نقره‌ای پردیس ملت رفت، «سینما متروپل» بود. فیلمی که سعی داشت، داستان فعالیت «سینما متروپل» در دوران دفاع مقدس و حصر آبادان نشان دهد. در دل این زنده شدن سینما متروپل، عاشقانه‌هایی هم شکل گرفته است. در نشست خبری این فیلم محمدعلی باشه آهنگر کارگردان اثر اعلام کرد، خانه خودش در آبادان نزدیک این سینما بوده و خودش یکی جزو کسانی بود که این سینما را در دوران جنگ حفظ کردند و در آن برای رزمندگان نمایش فیلم داشتند.

در این نشست همچنین از احتمال تغییرات جدی در موسیقی، صداگذاری و تدوین فیلم هم شد که به دلیل اصرار برای رساندن به جشنواره، نواقصی در کار وجود داشت. خود باشه آهنگر نیز به وجود این نقایص اعتراف کرد.

بعد از این نشست خبری عوامل بخش بین الملل برگزار شد. بخش پایانی روز دهم، اعلام دیرهنگام اسامی هیئت داوران بود. ستاد جشنواره در شبی که اسامی نامزدها اعلام شد، اسامی داوران را کمی پیش از اعلام نامزدها اعلام کرد. این موضوع حرف و حدیث فراوانی داشت. سپس در ادامه نامزدهای این دوره معرفی شدند. گفتنی است که اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است