روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان افتتاح شد

روزهای فرهنگی و صنایع دستی ایران در ترکمنستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عشق آباد پایتخت این کشور بطور رسمی افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزهای فرهنگی ایران و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمدرضا بهمنی معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مقامات عالی رتبه این کشور بطور رسمی گشایش یافت.
بنا بر این گزارش بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی هنری اعم از موسیقی، صنایع دستی تجسمی، نقاشی، بازی های رایانه ای و .. از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حضور در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان اعزام شده اند و قرار است در قالب هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان برنامه هایی چون نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی با ترجمه زبان ترکمنی، اجرای موسیقی هنرمندان دو کشور، صنایع دستی، جشنواره غذاهای ملی ایرانی و … برگزار شود.
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی ایران 
همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ صبح امروز دوشنبه بیست و چهارم بهمن با حضور در موزه هنرهای زیبای عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان، نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان را در قالب هفته فرهنگی افتتاح کرد.
 در این نمایشگاه آثار هنرمندان اعزامی به ترکمنستان در رشته‌هایی چون مینیاتور، خوشنویسی، معرق، سفال، کاشی‌گری، فرش، مجسمه سازی، پوشش اقوام ایرانی، میناکاری، حصیربافی، اسباب بازی و بازی‌های رایانه‌ای در محل موزه هنرهای زیبای شهر عشق آباد به معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
دیدار صمیمانه وزیر فرهنگ با هنرمندان اعزامی به ترکمنستان 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین شب گذشته در جمع صمیمانه بیش از پنجاه نفر از هنرمندان اعزامی کشورمان در ترکمنستان حضور یافت و هنرمندان در این دیدار در خصوص برنامه های خود در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان توضیحاتی را ارائه دادند.
گفتنی است، وزیر فرهنگ در حاشیه افتتاح هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان ضمن دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور در خصوص توسعه روابط فرهنگی دو کشور گفتگو خواهد کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است