اوکودا: اعضای خانواده‌ام را در تصادف از دست دادم/ فیلم من برگرفته از آثار سینمای ایران است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۷
در گفت‌وگو با صبا عنوان شد؛

اوکودا: اعضای خانواده‌ام را در تصادف از دست دادم/ فیلم من برگرفته از آثار سینمای ایران است

کارگردان ژاپنی فیلم «گل‌های دیگری» حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره چهل و یکم فیلم فجر با بیان اینکه فیلمش درباره زندگی خودش و زمانی است که خانواده‌اش را از دست داد، اظهار کرد برای ساخت این فیلم آثار سینمای ایران را مطالعه کرده است.

یوسوکه اوکودا، کارگردان فیلم «گل‌های دیگری» از ژاپن در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا و در پاسخ به این پرسش که کمی درباره فیلم‌تان توضیح می‌دهید، اظهارکرد: متاسفانه مدتی پیش در یک تصادف وحشتناک رانندگی برخی اعضای خانواده‌ام را از دست دادم. احساسی که من آن روزها داشتم، ترسی ناشناخته بود. چون خودم را به عنوان یک قربانی که خانواده‌اش را از دست داده می‌دانستم.

اوکودا ادامه داد: متاسفانه آن تصادف به صورتی روی داد که اعضای خانواده من مقصر شناخته شدند. به هر حال من فیلم «گل‌های دیگری» را با این موضوع که خودم در آن شرایط چه احساساتی داشتم، ساختم. اینکه چگونه می‌توان در چنین لحظاتی راه رهایی و رستگاری را به خوبی پیدا کرد. آن نوع رستگاری که از نیت خیر انسان به دست می‌آید. این موضوع را در فیلم‌های ایرانی مورد بررسی قرار دادم تا دستمایه ساخت فیلم خودمان شود.

این فیلمساز ژاپنی در نشست رسانه‌ای پردیس ملت هم به خبرنگاران با زبان فارس گفته بود: من فیلم‌های ایرانی را دوست دارم و از بین فیلمسازان ایرانی آثار کیارستمی، مجید مجیدی، اصغر فرهادی را بیش از همه می‌پسندم.

فیلم «گل‌های دیگری» محصول گاچینکو فیلم از جمله آثار بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره چهل و یکم بود که داستان تاکاکی یک جوشکار تنها را روایت می‌کرد که با یک حادثه غیرمترقبه رو به رو می‌شود.

این فیلم دومین فیلم بلند سینمایی اوکودا به شمار می‌رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است