چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در یزد به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۴

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در یزد به پایان رسید

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر استان یزد با اکران فیلم غریب در سینما تک به کار خود پایان داد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ در هشتمین روز ازجشنواره فیلم فجر ، سینما تک از فیلم «اتاقک گلی»به کارگردانی محمد عسکری و «غریب»به کارگردانی محمد حسین لطیفی میزبانی کرد.

اولین فیلمی که در آخرین روز از جشنواره در سینمای تک در سانس ساعت ۱۸ به روی پرده رفت فیلم اتاقک گلی بود این فیلم موفق به کسب سه سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران، بهترین کارگردانی فیلم اول و بخش مقاومت جشنواره بین المللی فیلم فجر و نیز جایزه آرمان ویژه شهردار تهران شده است.
محوریت این فیلم دفاع مقدس و عملیات مرصاد است که با هدف نشان دادن مقاومت مردم مظلوم کرمانشاه به ویژه مردم دو‌ روستای “شیان” و “دلو” اسلام آبادغرب در برابر جنایات سازمان منافقین در عملیات مرصاد ساخته شده است.

فیلم دوم و  فیلم پایانی جشنواره  که در سانس ساعت ۲۰ سینما تک  به روی پرده رفت فیلم غریب بود .محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به سراغ زندگی شهید بروجردی رفته است تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند.
فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک

شایان ذکر است چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در استان یزد از هفدهم بهمن ماه در دو سینمای جام جم و تک با اختصاص ۲۰ فیلم فجر به استان آغاز شد و تا ۲۴بهمن به مدت هشت روز ادامه داشت و با موفقیت به کار خود پایان داد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است