اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان در پنج بخش برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۳

اختتامیه جشنواره فیلم فجر اصفهان در پنج بخش برگزار شد

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در پنج بخش برگزار و از برگزیدگان قدردانی شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان از کارگردانان بخش جنبی جشنواره تجلیل شد. در این بخش لوح تقدیر و تندیس جشنواره در قسمت فیلم‌های جنبی به اسماعیل یعقوبی کارگردان فرشته زندگی، حمیدرضا کرد سیچانی کارگردان ساعت تلخ شنی، جمال احمدی، کارگردان آب از آتش، مسعود شیرانی فرد کارگردان ناگهان پاییز و وحید پاکزاد کارگردان دامپینگ سیاه تعلق گرفت.

در بخش منتخبین جشن مهر سینمای اصفهان، از مصطفی الیاسی در بخش مدیریت تدارکات، فرامز مختاری در بخش مدیریت صدابرداری،امیرحسین عنایتی در بخش فیلمنامه نویسی،مجید نعمت اللهی در بخش مدیریت تولید، هومن حمامی در بخش موسیقی فیلم، مهدی دهقان در بخش تدوین، علی اعتمادی در بخش مدیریت دوبلاژ و گویندگی، نفیسه حاجی علیزاده در بخش گریم، مسعود جزایری در بخش طراحی صحنه، فاطمه جهانی در بخش طراحی لباس، محمد فضیله در بخش مدیریت فیلم برداری،سید محمدرضا ممتاز در بخش کارگردانی، محمد رضا سهرابی در بخش بازیگری مرد و الهام باقری در بخش بازیگری زن تجلیل شد.

همچنین در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از حسین غیابی، مهدی شهداد و حسین خواجویی از پیشکسوتان عرصه سینمای اصفهان تجلیل شد و از احسان جانمی کارگردان و نویسنده اصفهانی تئاتر نیز تقدیر به عمل آمد. حسین غیابی در آثاری همچون «افراطی‌ها»، «قبیله من»، «چگونه میلیاردر شدم»، «مرگ سپید»، «خانواده ارنست»، «فرش باد»، «تو آزادی»، «فریاد»، «جوانی»، «تهاجم»، «گروگان»، «بی قرار»، «شکوه بازگشت»، «تیغ آفتاب»، «سرگشته»، «کاکلی»، «دستمزد»، «شاهرگ»، «عقرب»، «چون باد»، «آشوبگران» به عنوان بازیگر، دستیار تدارکات و گروه تولید حضور داشته است. مهدی شهداد متولد ۱۳۳۲ نویسنده، کارگردان و بازیگر اصفهانی است. وی در مجموعه تلویزیونی «آتش دل» به ایفای نقش پرداخته است.

حسین خواجویی نیز، تهیه کننده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «سیرک بزرگ» فعالیت داشته است.

دربخش دیگر آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از سه رسانه برتر در انعکاس اخبار جشنواره تجلیل شد. علی تمنایی در این خصوص گفت : رسانه با تولید برنامه‌های خبری و تحلیلی، از دو بعد، در برپایی جشنواره فیلم فجر نقشی تأثیرگذار دارد. یکی در بعد اطلاع‌رسانی که در قالب پوشش نشست‌ها، گفت‌وگو با هنرمندان و مدیران نمود دارد و دیگری، که مهم‌تر از نقش نخست ارزیابی می‌شود، مشارکت در جریان‌سازی جشنواره است.

او افزود : بحث و بررسی و طرح مسائل مختلف پیرامون آثار به نمایش درآمده در جشنواره و نیز کلیت سینمای کشور ، در رسانه ها خود سرفصل‌های مهمی را به دست‌اندرکاران جشنواره، مدیران و متولیان سینما ، اهالی سینما و مردم تقدیم می‌کـند و به عبارتی دیگر شاید بتوان گفت  نیمی از هیاهوی جشنواره، از طریق رسانه‌های گروهی صورت می‌گیردو این نمایانگر نقش و جایگاه مهم رسانه در برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری است،  نقشی که قطعا در جذب مخاطب به سالن‌های جشنواره نیز تأثیر مثبت داشته و دارد.

شایان ذکر است در در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری فارس و روزنامه اصفهان زیبا که بیشترین اخبار جشنواره را پوشش داده بودند رسید.

در بخش دیگر آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان جایزه ویژه سرباز وطن به اثر برگزیده حوزه دفاع مقدس به جواد اسماعیلی کارگردان «چند قطره آبان» تعلق گرفت. این فیلم از فیلم‌های دفاع مقدس و جنگی است و به موضوع شهادت۳۷۰ شهید دفاع مقدس در عملیات محرم در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ می پردازد. این فیلم در سه اپیزود شکل گرفته است.

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان با اکران ۱۸ اثر سینمایی بخش مسابقه سودای سیمرغ چهل ویکمین جشنواره در سه سینمای ساحل، فلسطین و سپاهان از ۱۷ بهمن آغاز شده بود دیروز ۲۵ بهمن ماه به کار خود پایان داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است