جهان‌ یک کودک، همچون کاغذی سفید است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱
کارگردان فیلم «قایم موشک» در گفت‌وگو با صبا:

جهان‌ یک کودک، همچون کاغذی سفید است

سارا علاالدینی گفت: به نظرم جهان‌بینی یک کودک مثل کاغذ سفیدی است که تبدیل به چرک‌نویس می‌شود و آنچه که در نهایت پاک‌نویس می‌شود تبدیل به جهان‌بینی اون شخص در دوران بلوغ می‌شود. بنابراین برای ساختارهای سبکی، روایی و بصری ما لزوما محدود به اصولی مشخص نخواهیم بود.

سارا علاالدینی کارگردان فیلم کوتاه «قایم موشک»‌ در گفتگو با خبرنگار سینما صبا در رابطه با مسیر تولید و پخش اثر خود توضیحاتی داد.

فیلم «قایم موشک» قصه دخترک ۸ ساله‌ای است که با دیدن صحنه قتل، تبدیل به یک قاتل می‌شود‌.‌

این کارگردان با اشاره به جهان‌بینی کودکان و معصومیت جاری در جهان آنها، گفت: برای من همیشه دوران کودکی که در آن اتفاقات و اشخاص، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم زیادی در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند، دغدغه بزرگی بوده است و به همین دلیل ایده این فیلمنامه از این بابت به ذهنم رسید و شروع به نوشتن سناریو کردم. به نظرم جهان‌بینی یک کودک مثل کاغذ سفیدی است که تبدیل به چرک‌نویس می‌شود و آنچه که در نهایت پاک‌نویس می‌شود تبدیل به جهان‌بینی آن شخص در دوران بلوغ می‌شود. بنابراین برای ساختارهای سبکی، روایی و بصری ما لزوما محدود به اصولی مشخص نخواهیم بود.

علاالدینی افزود: من بعد فیلم قایم موشک، بر اساس یک اتفاق واقعی در زندگی خودم، فیلم کوتاه دیگری هم ساخته‌ام که در پروسه پسا تولید است. به جز این‌ها، فیلمنامه‌های کوتاه، بلند و انیمیشن دیگری هم دارم که در آینده خواهم ساخت.

او درباره پخش جهانی «قایم‌ موشک» گفت: با شرکت فیلمچی برای پخش قرار داد بستم و به مدت یک سال وظیفه پخش فیلم برای جشنواره‌های خارجی را به عهده دارد. پخش جهانی فیلم به تازگی آغاز شده و از جشنواره‌های داخلی نیز فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال شده بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است