معاون صدا: امیدوارم «صبح جمعه با شما» پایدار بماند/ هرچه تجلیل کنیم بازهم کم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۶
گزارش صبا از بزرگداشت هنرمندان برنامه قدیمی رادیو؛

معاون صدا: امیدوارم «صبح جمعه با شما» پایدار بماند/ هرچه تجلیل کنیم بازهم کم است

مراسم تجلیل از هنرمندان «صبح جمعه با شما» امروز 30 بهمن با حضور مدیر رادیو ایران، مدیر رادیو صبا و معاون صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، بعد از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ از پیشکسوتان برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران در استودیو شماره ۱ ساختمان شهدای رادیو سازمان صداوسیما قدردانی شد.

این مراسم با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا، محمدجعفر محمد‌زاده مدیر شبکه رادیویی ایران با پخش سرود ملی ایران و آیاتی چند از کلام الله مجید ساعت ۱۴:۳۰ آغاز گردید.

نسیم رفیعی در ابتدای این مراسم میلاد حضرت امام حسین (ع) را تبریک گفت و عنوان کرد: به «صبح جمعه با شما» این هفته خوش آمدید. هم اعیاد شعبانیه است و هم قرار است به پاس سال ها فعالیت عوامل این برنامه طنز که به همت رادیو ایران بر آنتن می رود، آیین نکوداشت شادی آفرینان ۴ تن از مجریان این برنامه برگزار شود.

همچنین نام اصغر سمسارزاده، بیوک میرزایی، عباس محبی، مرتضی تبریزی و علیرضا جاویدنیا در این مراسم به عنوان پیشکسوتان این برنامه تلویزیونی ذکر شد و حضار آن‌ها را تشویق کردند.

سپس محمدجعفر محمدزاده مدیر شبکه رادیویی ایران روی صحنه حاضر شد و با خواندن چند بیت از شاهنامه صحبت خود را آغاز کرد: شاهنامه کتاب بزرگ ایران زمین است، این اثر تاریخ فرهنگ و دین ماست. شاهنامه یکی از مهمترین سند های دینی ماست. یادآوری کنم فردوسی، این بزرگمرد را که فرهنگ ما را صاحب کتاب معرفی کرده است و به جز اسلام، کتابی با ۱۴۰۰ سال قدمت به ما هدیه داده است که همچنان با همان خط و الفبا خوانده می‌شود و این عظمت ایران است که در شاهنامه تجلی پیدا کرده است.

او ادامه داد: ما تکلیف و وظیفه ای داشتیم از بزرگان و پیشکسوتان رادیو که موجب حیات و سرزندگی در کشور می شود، قدردانی کنیم. جوانان وقتی می بینند از بزرگانشان تجلیل می شود به کار در آینده امیدوار می شوند. امروز افتخار می کنیم که از ۴ نفر از پرتلاشان  «صبح جمعه با شما» تجلیل می شود. بنده نیز مفتخرم به عنوان خدمتگزار و کوچک شما قدمی کوچکی از این راه بردارم و بسیار از جناب بخشی زاده تشکر می کنم که با وجود مشغله فراوان دعوت ما را پذیرفتند.

مدیر رادیو ایران در پایان گفت: این نکوداشت نیز در راستای اوامر و دیدگاه های معاون صداست که دائما می گویند باید پیشکسوتان را تکریم کنیم و این وظیفه ماست. همچنین از محمدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا تشکر می کنم و این مسیر به شرط حیات ادامه دارد.

در ادامه نسیم رفیعی اظهار کرد: محمدجعفر محمدزاده همیشه حامی برنامه ها و شادی و نشاط بوده اند.

همچنین نسیم رفیعی به همراه فرانک رفیعی طاری در نقش ننه کتی قطعات نمایشی طنزی را اجرا و علی بخشی‌زاده را بر صحنه دعوت کردند.

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: خدمت شما همکاران گرانقدرم و مهمانان عزیز که شرف حضور در این برنامه باشکوه را دارند سلام و خیر مقدم عرض می کنم. ساجد قدوسیان تهیه کننده  «صبح جمعه با شما» پرتلاش و کاربلد است و در کنار او همه همکاران هنرمندم باعث مباهات بنده است.

او تصریح کرد: از زحمات چندین ساله و بی شائبانه و مخلصانه که با رفتار به مهمترین بخش از کارکرد خودشان جامه عمل پوشاندند، تقدیر می کنم. رسانه کارکردهای مختلفی دارد مثلا کارکرداطلاع رسانی، آموزشی و تفریحی و سرگرمی همه از کارکردهای یک رسانه است.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شبکه رادیویی ایران مفتخر است که علاوه بر برنامه طنز و فاخری که دارد و بر کارکرد تفریحی و سرگرمی تمرکز دارد، بعد اطلاع رسانی و آموزشی را در خود نهان کند.

او در پایان گفت: سال ها پیش این برنانه را با خلق شخصیت هایی می شنیدیم و اکنون هم همان ها را یا ساختارهای اجتماعی متفاوت می شنویم. اگر این هنرمندان تذکرات آموزشی نمی دادند، قوه مجریه نمی توانست وضعیت مطلوبی را اجرا کنند. همچنین در حوزه فردی مشکلات زیادی نسبت به محیط زیست و نعمات الهی داریم و در برخی و مواقع بی پروا عمل می کنیم که با هنرمندی تمام دوستان به مخاطبان گوشزد می شود. ما هرچه از این نکوداشت ها برگزار کنیم بازهم کم برگزار کردیم و امیدوارم همیشه سلامت باشید.

در ادامه داوود منفرد در نقش شنگول با آرش راسخ قطعه نمایشی را اجرا کردند و پس از آن ایزد کاویانی به تکنوازی تمبک پرداخت و عنوان کرد: از سال ۱۳۶۵ که در خدمت رادیو ایران بودم و هستم، امیدگارم همیشه این برنامه پایدار بماند.

در این مراسم ازپیشکسوتان حسین هاشمی، ایزد کاویانی، داوود منفرد و فرانک رفیعی طاری تجلیل و تکریم شد.

قسمت هایی از این مراسم در برنامه پنجم اسفندماه ۱۴۰۱، «صبح جمعه با شما» پخش خواهد شد.

برنامه «صبح جمعه با شما» جمعه‌ها ساعت ۹ الی ۱۱ و ۳۰ دقیقه از رادیو ایران به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان روی آنتن می رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است