دفتر کار ملک‌الشعرای بهار پاتوق فرهنگی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸

دفتر کار ملک‌الشعرای بهار پاتوق فرهنگی می‌شود

ساختمان و ملک مشهور به دفتر کار شاعر بلند آوازه ایرانی ملک‌الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود.

به گزارش صبا، محسن احمدی رئیس هیئت مدیره سبا با اعلام این خبر افزود: این ساختمان که در مرکز شهر تهران (خیابان طالقانی نبش خیابان ملک الشعرای بهار در جوار ساختمان مرکزی بانک صادرات) قراردارد با قدمتی ۷۰ ساله در زمره ابنیه مربوط به دوران قاجار به شمار می‌آید که طی سالیان گذشته به عنوان شعبه تجارت یک شرکت بیمه ای (محل صدور بیمه های ترانزیتی بوده) و از چند سال قبل به دلیل گودبرداری ساختمان مجاور و فرسودگی این بنای، متروکه شده است.

به نقل خبرنگار فرهنگی ایرنا وی افزود: با هماهنگی‌های ضروری و اخذ مجوزهای لازم بازسازی و تغییرات و تعمیرات این محل تاریخی برای ایجاد فضایی مناسب آغاز می‌شود. تلاش داریم بنای مذکور را به مکان مناسب و درخوری برای ارائه خدمات تفریحی، فرهنگی و هنری به شهروندان تهرانی تبدیل کنیم.

محمدتقی بهار در سال ۱۲۶۵ هجری شمسی در مشهد زاده شد و اگر چه از ۲۰ سالگی به صف مشروطه خواهان خراسان پیوست و بخش عمده‌ای از عمر خود را صرف فعالیت های سیاسی و مشروطه خواهی نمود، اما بیشتر شهرتش را مدیون اشعار نقض و ترانه ها و تصنیف های زیبا و قصاید منحصر به فردی است که وی را در زمره شاعران طراز اول عصرمشروطیت قرارداده است.

اشعار بی نظیری مانند گنج و رنج، قصیده دماوندیه و مرغ سحر هنوز هم در خاطره ی همه ایرانیان جاویدان مانده است. این شاعر سخت کوش و خوش قریه سرانجام دراول اردیبهشت ۱۳۲۰ هجری شمسی در منزل مسکونیش واقع در (خیابان طالقانی حدفاصل مفتح و خیابان ملک الشعرای بهار)، بدرود حیات گفت و در باغ آرامگاه ظهیر الدوله شمیران به خاک ابدی سپرده شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است