به گزارش صبا، تالار رودکی در آخرین شب میزبانی‌اش از  سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از  ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه های مولوی‌خوانی و سعدی‌خوانی از یزد بود. در بخش اول کاوه صالحی (نوازنده تار ) و (حسین مهر وکیلی) خواننده به صحنه آمدند و قطعاتی را به صورت بداهه با اشعاری از  مولوی اجرا کردند . اجرای پیش درآمد، بداهه‌نوازی، تصنیف «دزدیده چون جان می‌روی» و تصنیف «بیا بیا دلدار من» جزئیات برنانه مولوی‌خوانی یزدی‌ها بود.

کاوه صالحی (سرپرست گروه موسیقی سنتی مهر) درباره قطعات اجرایی خود  گفت:  اجرای امشب ما بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی با اشعاری از مولانا بود؛ در واقع اجرای ما بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی و تصانیف «دزدیده چون جان می‌روی» و «بیا بیا دلدار من» به آهنگسازی استاد لطفی بود.

او اجرا در جشنواره موسیقی فجر را یک موقعیت مناسب برای معرفی هنرمندان شهرستانی دانست و گفت:  اجرا در تالار رودکی و روی صحنه جشنواره فجر افتخاری برای هنرمندان شهرستانی است که  از این طریق می‌توانند خود را به جامعه موسیقی معرفی کنند. بخش دوم اجرا به سعدی‌خوانی یکی دیگر از گروه‌های موسیقی از یزد اختصاص داشت.

در این اجرا گروه موسیقی «سرو سپید» یزد رپرتواری از اشعار سعدی را اجرا کردند.  محمد مهدی دریاباز (خواننده این گروه) پیش از اجرا  خطاب به تماشاگران گفت: بسیار مفتخرم ساز و آوازی را از حضرت سعدی در دستگاه شور اجرا کنم که امیدوارم مورد پسند مخاطبان واقع شود. پیش درآمد، ساز و آواز ، چهار مضراب و تصنیف «نرگس مست» از جمله قطعاتی بود که این گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر اجرا کردند.

محمد مهدی دریاباز  با نام هنری دامون (خواننده)، محمد طایفی‌(نوازنده سنتور) و فرزاد امینی (نوازنده تنبک) اعضای گروه موسیقی «سرو سپید یزد» را تشکیل می‌دهند.

محمد مهدی دریاباز (خواننده گروه موسیقی سرو سپید یزد) در گفتگو با ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر درباره رپرتوار اجرایی خود  گفت: رپرتوار اجرایی گروه ما در  سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیش درآمد، ساز آواز ، گوشه‌هایی از  چهر مضراب، قطعه ضربی و تصنیف «نرگس مست» بود.

او حضور و اجرا در جشنواره فجر را یک فرصت مغتنم برای هنرمندان جوان خواند و گفت: معتبرترین  جشنواره موسیقی در ایران جشنواره موسیقی فجر  است؛ صحنه‌ی فجر برای من جوان شهرستانی فرصتی را فراهم کرده است که معرفی و شناسایی شوم. در واقع جشنواره فجر برای من یک اعتبار است.