نتایج نظرسنجی ایسپا درباره پخش سریال «سقوط»؛ رضایت ۹۱ درصدی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۷

نتایج نظرسنجی ایسپا درباره پخش سریال «سقوط»؛ رضایت ۹۱ درصدی

در حالی که ۹۱ درصد مردم گفته‌اند سریال «سقوط» باید پخش می‌شد، ۶۲درصد از بینندگان سریال اعلام کردند با تماشای این سریال یاد رشادت‌های سردارشهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

به گزارش صبا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تازه‌ترین نظرسنجی خود درباره شبکه نمایش خانگی، «سنجش نظرات کاربران درباره سریال سقوط» را با مشارکت بیش از هزار نفر از سراسر کشور به صورت تلفنی انجام داد.

۶۲درصد از کاربران و مخاطبان سریال سقوط اعلام کردند با تماشای این سریال یاد مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

در حالی حدود ۶۰درصد کاربران اعلام کردند سریال «سقوط» را تماشا کرده‌اند که ۳۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند تا پیش از پخش سریال «سقوط» هیچ محصول فرهنگی اعم از فیلم، سریال و کتاب راجع به داعش ندیده و نخوانده بودند.

از بین تماشاگران سریال ۸۱ درصد موضوع سریال را مقابله با داعش و نجات مردم از دست داعش اعلام کرده‌اند. همچنین «قدرت ایران و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و حفظ امنیت ایران» محورهای بعدی پاسخ مردم در خصوص سریال عنوان شده‌ است.

همچنین ۶۶درصد پاسخگویان به نظرسنجی ایسپا، تصویر ارائه شده از داعش در این مجموعه را منطبق با واقعیت دانسته‌اند؛ همچنین ۴۹درصد بینندگان  اعلام کرده‌اند که با تماشای «سقوط» شناخت شان از داعش بیشتر شده و ۶۹درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند پس از تماشای سریال، احساس نفرت و انزجارشان از داعش بیشتر شده است.

۷۵درصد کاربران اعلام کردند که تماشای این سریال، شناخت حقیقی‌شان از رفتار داعش با زنان را به میزان زیاد و خیلی زیاد افزایش داده و ۶۴درصد نیز از افزایش اطلاعات خود در خصوص مبارزه نیروهای امنیتی کشور با داعش پس از تماشای این سریال گفته‌اند.

«جذابیت موضوعی، کیفیت ساخت و استمرار در انتشار قسمت‌های سریال سقوط» از نظر کاربران به ترتیب با ۸۸، ۸۷  و ۹۲ درصد «خوب و خیلی خوب» ارزیابی شده است.

در بخشی از این نظرسنجی به برخی حواشی پیرامون این سریال و مخالفت صداوسیما با پخش آن، اشاره و نظرات مردم اخذ شد که بر این اساس، ۹۱درصد مخاطبان گفته‌اند این سریال مشکلی برای پخش نداشت و «باید» پخش می‌شد!

همچنین از کاربران سوال شده «تا چه اندازه تمایل دارید فیلم یا سریال‌هایی با محتوای مشابه سریال سقوط تولید شود؟» ۵۷درصد از مخاطبان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده‌اند.

شایان ذکر است ۷۷درصد پاسخگویان به این نظرسنجی متاهل،  ۷۱درصد دارای تحصیلات عالی و ۷۰درصد نیز در گروه سنی ۳۰تا ۴۹سال قرار داشتند.

سریال «سقوط» تا قسمت هفتم منتشر شده و امروز قسمت جدید‌ آن به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.

منبع: تسنیم

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است