«نقطه تاریک» در برلیناله روی پرده رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵

«نقطه تاریک» در برلیناله روی پرده رفت

فیلم سینمایی «نقطه تاریک» به کارگردانی «عایشه پولات» و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» در بخش رقابتی «برخوردها» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» در کشور آلمان روی پرده رفت.


فیلم مستند سینمایی «نقطه تاریک» (خالا تاریا) به نویسندگی و کارگردانی فیلمساز کُرد «عایشه پولات» Ayşe Polat و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» و محصول کشور آلمان؛ در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «برخوردها» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» در کشور آلمان به نمایش در ‌آمد و در ادامه نیز در چندین سانس مختلف این رویداد معتبر و رده الف سینمای جهان روی پرده رفت.
«نقطه تاریک» از طریق داستان یکی از مادران شنبه، تلاش‌های یک تیم آلمانی برای ساخت فیلم مستندی درباره زندگی «ایوب عزیز چاپکورت» وکیل حقوق بشر را با مدیریت فیلمبرداری «پاتریک اورت» به تصویر می‌کشد.
«ممد اکتاش» تهیه‌کننده این اثر سینمایی به رسانه‌ها گفت: برای سینمای کُرد، باعث افتخار است که اثر یک کارگردان کُرد در «برلیناله» به نمایش در آید و با فیلم‌های کارگردان مطرح جهان به رقابت بپردازد.
فیلم سینمایی «نقطه تاریک» در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا در شهرهای قرس و بازید در کُردستان ترکیه فیلمبرداری شده است، کمپانی سینمایی «میتوس فیلم» Mitosfilm تهیه‌کننده اصلی و کمپانی «پونکت» و یک تلویزیون آلمانی تهیه کننده مشترک این اثر هستند و توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» ArtHood در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود.

منصور جهانی- برلین

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است