زمانی در سینما ۲۹ بهمن تبریز تئاتر روی صحنه می‌بردیم/ تخریب سالن‌ها باید به قصد ساخت‌وساز باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
علیرضا رنجی‌پور با صبا مطرح کرد:

زمانی در سینما ۲۹ بهمن تبریز تئاتر روی صحنه می‌بردیم/ تخریب سالن‌ها باید به قصد ساخت‌وساز باشد

علیرضا رنجی‌پور می‌گوید لزوم احیا و بازسازی سینماهای قدیمی در مناطق مختلف امری ضروری و طبیعی‌ست که باید اتفاق بیفتد اما زمانی باید تخریب کرد که قصد ساخت‌وساز وجود داشته باشد.

علیرضا رنجی‌پور بازیگر و کمدین اهل شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار‌ تئاتر صبا، با اشاره به احیای سینما ۲۹ بهمن تبریز که امروز ۴ اسفندماه با حضور هنرمندان و مدیران سینمایی افتتاح می‌شود، بیان کرد: من آنقدر که در حوزه تئاتر مشغول هستم، در سینما فعالیت زیادی ندارم اما مدت طولانی در این سالن سینمایی تئاترهایی را که مرتبط با ارگان خاصی بود، اجرا می‌کردیم.

وی ادامه داد: به یاد دارم که آن زمان اوضاع پشت صحنه مساعد نبود‌ و متاسفانه امکاناتی نداشت به‌گونه‌ای که جایی نداشتیم که لباس عوض کنیم. از اینکه این پردیس سینمایی پس از سه سال بازسازی با ۱۰ سالن به بهره‌برداری رسیده است‌، بسیار خرسندم و امیدوارم فعالان فرهنگی و هنری بتوانند بهره کافی را از آن ببرند.

این بازیگر بااشاره به اینکه باتوجه به جمعیت سه میلیونی شهر تبریز، تعداد سالن‌های سینما در این منطقه کم است، بیان کرد: در حال حاضر مجتمع‌های تجاری هم دارای سالن سینما هستند اما پراکندگی‌ لازم را ندارند. یعنی زمانی که تماشاگر می‌خواهد یک سینما را برای دیدن فیلم انتخاب کند، به زحمت می‌افتد چراکه در هر موقعیت یک سالن سینما وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر در این شهر بخواهند یک فیلم خوب اکران کنند، باتوجه به استقبال مردم تبریز از سینما، باید ظرفیت را بالا ببرند. ما علاوه بر سالن سینما، هنوز سالن تئاتر مناسب نیز شهر نداریم و باید اقداماتی در راستای بازسازی آن‌ها صورت بگیرد.

این کمدین با بیان اینکه اهالی تبریز، مردمی هنردوست و بافرهنگ هستند و مسئولان باید نسبت به این مساله عنایت داشته باشند تا اماکن فرهنگی و هنری بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار بدهند، اظهار کرد: برپایی سالن‌های سینما در مال‌های تجاری اتفاق خوبی‌ست اما به شرط اینکه تنها تجارت برای صاحبان مجتمع‌ها در اولویت قرار نگیرد.

رنجی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: لزوم احیا و بازسازی سینماهای قدیمی در مناطق مختلف امری ضروری و طبیعی‌ست که باید اتفاق بیفتد اما باید در شان مردم شهر باشد. همچنین تخریب زمانی باید اتفاق بیفتد که بخواهیم ساخت‌وسازی داشته‌‌ باشیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است