فعالان عرصه ترانه به گیشه بیشتر می‌اندیشند تا رواج اندیشه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۳
بیانیه هیئت داوران چهارمین جایزه ترانه فجر

فعالان عرصه ترانه به گیشه بیشتر می‌اندیشند تا رواج اندیشه

در بخشی از بیانیه هیئت داوران چهارمین جایزه ترانه فجر آمده است: متاسفانه امروز در بسیاری موارد، علی‌الخصوص در ترانه‌های متناسب با اجراهای پاپ، پیرو فرهنگ عوام، فعالان این عرصه به گیشه بیشتر می‌اندیشند تا رواج اندیشه.

به گزارش صبا، اولین بخش اهدای جوایز پنجشنبه شب جشنواره موسیقی فجر به بخش جایزه «ترانه» اختصاص داشت که با حضور مسلم نادعلی زاده (دبیر جایزه)، بیانیه هیئت داوران چهارمین جایزه ترانه فجر به این شرح قرائت شد: به حول و قوه پروردگار و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزیدگان چهارمین جایزه ترانه فجر پس از رایزنی هیئت محترم داوران معرفی خواهند شد. در این باره، ذکر چند نکته ضروری است.

این بیانیه می افزاید: ترانه اگرچه قالبی کهن در شعر فارسی است، ولیکن در دهه های اخیر، جایگاهی ویژه یافته و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. پیوند عمیق این قالب با عواطف و احساسات قشرهای مختلف مردم علی الخصوص نسل های نوجوان و جوان، بر اهمیت توجه بیشتر به آن افزوده است. این قالب که می تواند راهبر و پیشرو مخاطبان خود باشد و در میان آنها فرهنگسازی کند، متاسفانه امروز در بسیاری موارد، علی الخصوص در ترانه‌های متناسب با اجراهای پاپ، پیرو فرهنگ عوام شده است و فعالان این عرصه به گیشه بیشتر می‌اندیشند تا رواج اندیشه.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگرچه هدف اصلی از ترانه، سرگرم کردن مخاطبان در اوقات فراغت است، باید ترویج روابط سالم، اخلاق حسنه و امید و انگیزه در دستور کار ترانه سرایان و شرکت‌های موسیقی قرار گیرد تا جامعه از این امکان ارزشمند، نهایت استفاده را ببرد. امید است با عنایت حضرت حق و تلاش دست‌اندرکاران حوزه موسیقی و حمایت مسئولان محترم، شاهد ارتقای سطح کیفی ترانه‌های تولیدی در سال های آینده باشیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است