همکاری‌های ارتش و فارابی در ساخت فیلم توسعه می‌یابد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوري اسلامی ایران ضمن بازديد از بنیاد سینمایی فارابی بر ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک با نهاد ملی سینمای ایران برای به تصویر کشیدن دستاوردهای ارتش تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن اعلام آمادگی فارابی برای فیلمسازی درباره موفقیت‌ نیروهای ارتش، عملیات‌های مهم، چهره‌ها و شهدای شاخص این حوزه و سوژه‌های ناب دیگر گفت: ما آماده‌ایم تمام ظرفیت سینمایی خود را در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران بگذاریم تا آثاری درخور ارتش مقتدر ايران اسلامي تولید شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارائه گزارشي از بازنمايي ارتش در سينماي پس از انقلاب بر خلاء وجود آثار با كيفيت در اين حوزه اشاره داشت.

محمد خزاعي رئيس سازمان سينمايي نيز از آمادگي اين سازمان براي همكاري گسترده با ارتش در حوزه‌هاي فيلم بلند، كوتاه و مستند خبر داد و به تشريح ظرفيت‌هاي سينماي ايران در كمك به ارتش پرداخت.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدير از فعاليت‌هاي بنياد سينمايي فارابي و ابراز خرسندي از فرصت حضور در محيط فرهنگي و هنري اين بنياد بر اهتمام ارتش در توسعه همكاري‌هاي سينمايي تأكيد داشت.

وی گفت: تأثیر یک فیلم سینمایی به مراتب بیشتر از صدها جلد منابع مکتوب و اسناد است. آرشیو ارتش به لحاظ اسناد مکتوب بسیار غنی است و تا سال‌ها می‌تواند تأمین کننده سوژه‌های بکر برای آثار سینمایی باشد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت نمایش بعد علمی اقدامات ارتش در سال‌های جنگ تحمیلی توضیح داد: فعالیت‌های سینمایی درباره دفاع مقدس عمدتاً به «حماسه» بودن این دوران معطوف بوده است اما لازم است محاسبات علمی و موفقیت عملیات‌ها بر پایه طرح‌ریزی‌ها و علم محور بودن عملیات‌ها نیز در فیلم‌هایی جذاب به جوانان و نسل‌های جدید نمایش داده شود.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و سخنگوي ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم فولادی رییس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، مسعود احمدیان مشاور مدیرعامل و سرپرست معاونت فرهنگی فارابی و سرهنگ هادی مهدوی مدیر امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله حاضران در این جلسه بودند.

براساس این خبر، در بخشی پایانی این جلسه نیز تفاهم نامه‌ همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سینمایی فارابی سینمایی ميان معاونت فرهنگي ارتش و اين بنياد برای ساخت آثار سینمایی و توسعه همكاري‌هاي في مابين امضا شد.