تفاهم‌نامه سازمان نظام پزشکی و شبکه آموزش سیما امضا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱

تفاهم‌نامه سازمان نظام پزشکی و شبکه آموزش سیما امضا شد

تفاهمنامه همکاری فيمابين سازمان نظام پزشکی کشور و شبکه آموزش سيمای جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق سياست‌های كلان حوزه سلامت، توسعه وترویج فناوری‌های پزشکی و نیز ارتقای دانسته‌های دانش سلامت جامعه، منعقد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما ، در راستای تحقق سیاست‌های کلان حوزه سلامت و همچنین توسعه وترویج فناوری‌های پزشکی و به منظور ارتقای دانسته‌های دانش سلامت جامعه، طی نشستی، تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و شبکه ی آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما منعقد شد.
در این نشست علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامه‌های پزشکی بیان داشت: مخاطبان برنامه هایی را که به هر نحوی به حوزه سلامت و پزشکی مربوط می شود بیش از دیگر برنامه ها دنبال می کنند که از این بین، برنامه «دکتر سلام» با یک فرم ساده نسبت به دیگر برنامه های صداو سیما از یک اقبال فوق العاده ای برخوردار است .
او افزود: استقبال مخاطبان از این برنامه به علت دغدغه مردم به حوزه سلامت و اهمیت سلامتی است. از این رو نگاه مثبت دوستان در سازمان نظام پزشکی به این قضیه باعث شد یک همکاری بین ما و این سازمان رقم بخورد.
عبدالعالی با تاکید مشارکت سازمان های مختلف در امر برنامه سازی، خاطرنشان کرد: آنتن و رسانه از آن مردم است و وظیفه ماست که بستری را برای سازمان های مختلف که در زمینه های مربوطه تخصص دارند فراهم کنیم تا قدم های تخصصی و عملیاتی هم برای پزشکان و هم برای مردم برداشته شود.
وی تاکید کرد: در گذشته بیشتربودجه و هزینه ها صرف درمان می شد اما اکنون هزینه قرار است به آموزش و پیشگیری اختصاص داده شود.
در ادامه این نشست، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، پیش شرط و زیربنای هر جامعه ای را نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی کیفی،زیربنای هر جامعه است و اساس کیفیت، آموزش است و این امر در همه عرصه های زندگی و در حوزه سلامت صادق است. کیفیت، اعتبارسنجی و استاندارد اگر رعایت نشود می تواند مضر و کشنده باشد.
وی با اشاره به پر مخاطب تر شدن شبکه آموزش، تصریح کرد: با توجه به اینکه صداو سیما یکی از رسانه های پرمخاطب کشور است موظف است برای استفاده از کارشناسان در حوزه پزشکی از سازمانهایی مانند وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی که دارای بانک اطلاعاتی تمام دانش آموختگان حوزه سلامت است تأیید اطلاعات هویتی و صلاحیتی بگیرد ؛اگر افراد بدون تأیید مراجع در برنامه‌های آموزشی رسانه ملی حضور یابند، جامعه پزشکی، اولین قربانی جریانهای هنجارساز در حوزه سلامت خواهد بود.
رئیس زاده افزایش سواد سلامت را یکی از مهمترین ضرورتهای این سازمان و حوزه سلامت خواند و افزود: افزایش سواد سلامت این امکان را به مردم می دهد تا نسبت به ارزیابی سلامت خود آگاهی یابند و خود مراقبتی در بین مردم جامعه افزایش پیدا کند .حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها مهمترین رسالت آموزشی است که این مهم را شبکه هایی مانند آموزش و سلامت می توانند انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: قرار است از نیمه اسفند ماه به طب سنتی در برنامه دکتر سلام پرداخته شود.
گفتنی است، هم افزایی و تقویت زمینه های همکاری مشترک برای بهبود نگرش و ترویج فرهنگ حوزه ی سلامت در راستای نهادینه کردن آن در بین جامعه پزشکی و عموم مردم؛ترغیب اقشار مختلف جامعه پز شکی و عموم مردم به شرکت در رویدادها، پویش‌ها و فرآیندهای مشارکتی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت، ارتقاء ظرفیت رسانه‌های دیجیتال در جهت خلق فرصت های نوین در فعالیت ها و برنامه های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی و اجرای پروژه های آموزشی و اطلاع رسانی مشترک در زمینه ی ارتقای سلامت، بهره مندی از امکانات و زیر ساخت ها و ظرفیت های موجود طرفین در سطوح ملی و استانی با موضوع آموزش و ارتقای سلامت از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
در پایان از راهله محمدجانی، تهیه کننده برنامه «دکتر سلام» در راستای راه اندازی پویش دست های مهربان در این برنامه قدردانی شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است