حواشی ایجاد شده برای «خط استوا» تاسف‌برانگیز و مشکوک است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۹
احسان ظلی‌پور:

حواشی ایجاد شده برای «خط استوا» تاسف‌برانگیز و مشکوک است

تهیه‌کننده فیلم «خط استوا» عنوان کرد: آنچه در فضای مجازی طی دو، سه روز قبل‌ بر این فیلم گذشته، تاسف‌برانگیز و مشکوک. از سهم شیطنت همکاران خودمان در سینما آگاهیم و قضاوت را به مردم عزیزمان واگذار می‌کنیم.

به گزارش صبا، احسان ظلی‌پور تهیه‌کننده فیلم «خط استوا» که هفته نخست اکران خود را با موفقیت نسبی پشت سرگذاشته، در پست جدید صفحه شخصی خود نسبت به حواشی ایجاد شده بر سر اکران این فیلم واکنش نشان داد.

او با به اشتراک گذاری مجوز ساخت و اکران این فیلم نوشت:

مجوز «خط استوا» سوم بهمن ۹۷ صادر شد و اردیبهشت خرداد ۹٨ جلوی دوربین رفت. تاریخ صدور پروانه نمایش فیلم هم به ۱۱ دی ۹٨ برمی‌گردد. یعنی حدود ۴ سال از صدور پروانه ساخت گذشته و حدود ۳ سال از صدور پروانه نمایش. پس فرضیه تولید فیلم طی ماه‌های گذشته منتفی است.
فیلم به گواه پروانه مالکیت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بدون دریافت یک ریال بودجه دولتی تولید شده و اساسا سفار‌ش‌شدن از سوی نهادهای حکومتی و امنیتی خنده‌دار است.


«خط استوا» یک کمدی اجتماعی در نقد برخی مدیران دولتی است که نه بر اساس شایسته‌سالاری و کفایت، بلکه بر اساس زد و بندهای پشت پرده در جایگاهی غیرواقعی قرار گرفته‌اند. محتوای فیلم اساسا دخلی به شرایط فعلی جامعه ندارد و حتی نگاه منتقدانه‌ای بر برخی محدودیت‌های اجتماعی ایران دارد.
همه ما بر آنچه که بر مردم این سرزمین طی این مدت گذشته، آگاهیم. ما هم جزیی از همین مردمیم که کمرمان زیر فشار اقتصادی خم شده. ما هم دوست داشتیم فیلم‌مان در زمان بهتری وقتی حال مردم خوش‌تر بود، اکران می‌شد اما چه کنیم که بعد از چهار سال حالا مجبور به اکران فیلم شدیم.
بیان این چندسطر توضیح واضحات است و آنچه در فضای مجازی طی دو، سه روز قبل‌ بر این فیلم گذشته، تاسف‌برانگیز و مشکوک. از سهم شیطنت همکاران خودمان در سینما آگاهیم و قضاوت را به مردم عزیزمان واگذار می‌کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است