توافقنامه فرهنگی و گردشگری ایران با سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان امضا شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶

توافقنامه فرهنگی و گردشگری ایران با سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان امضا شد

مراسم امضای توافقنامه فرهنگی و گردشگری مابین کشورهای؛ ایران، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان امروز ۸ اسفند در هتل آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث و صنایع فرهنگی صبا، مراسم امضای توافقنامه فرهنگی و گردشگری مابین کشورهای؛ ایران، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان امروز ۸ اسفند در هتل آزادی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همکاری در این توافقنامه رویکرد فرهنگی، درمانی و گردشگری دارد البته دو کشور سوریه و یمن نمایندگانشان امروز حاضر نیستند اما متن توافقنامه برای آنها ارسال تا پس از امضا عودت داده شود.

وی ادامه داد: همیشه بین جبهه استکبار و جناح توحید نبردی وجود داشته است. این جنگ همه جانبه بوده و در زمان حال شکل ترکیبی به خود گرفته است. در جنگ ترکیبی دشمن تلاش می کند تا مردم را نسبت به فرهنگ مقاومت ناامید کند. شکل دیگر جنگ ترکیبی نحوه روایت هاست. دشمن در بیان اتفاقات تحریف انجام می دهد و آن چه می‌گوید با حقیقت تفاوت دارد. این مسئله را امروزه به روشنی در برخی رسانه‌های غربی می توانیم مشاهده کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه رسانه باید روایتگر حقایق باشد، گفت: اخبار اگر به شکل صحیحی به مردم گفته شود جلوی برخی از جنگها گرفته خواهد شد زیرا بیان حقیقت موجب اعتماد می شود و اعتماد سد محکمی مقابل جنگ افروزی است.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد؛ امام سجاد (ع) رسانه کربلا بود. محور مقاومت نیز می‌تواند همین نقش را ایفا کند. یعنی روایتگر حقیقت توحید باشد. در این تفاهمنامه محورهای چون؛ تقویت روابط فرهنگی، خدمت به خانواده، تبادل دانشجو و استاد و دوره های آموزشی وجود دارد. این تفاهم‌نامه تا زمانی که کشورهای امضاکننده خواهان آن باشند هر سال تمدید خواهد شد.

نورالدین مدیرکل بنیاد شهید لبنان نیز در این جلسه تاکید کرد: از جمهوری اسلامی به ویژه بنیاد شهید بابت حمایت از مقاومت تشکر می‌کنم البته تشکر از ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است زیرا انقلاب اسلامی به ویژه اندیشه های حضرت امام (ره) به دغدغه های مسلمانان توجه داشت.

علی سوید رئیس بنیاد شهید فلسطین نیز بیان کرد؛ اینگونه تفاهمات همیشه به نفع خانواده شهدا خواهد بود البته جمهوری اسلامی ایران، از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد همیشه دغدغه فلسطین را داشته است. حتی حضرت امام (ره) دستور دادند بخشی از خمس مردم به فلسطین تعلق گیرد. درضمن حضرت امام با تعیین روز قدس جریانی جهانی ایجاد کرد تا در این روز همه مسلمانان جهان فریاد آزادی فلسطین را سر دهند.

احمد ضوا، معاون وزیر رسانه سوریه در خاتمه جلسه تاکید کرد: من وقتی در ایران حضور دارم احساس غریبی نمی کنم چون مردم این کشور را همانند خانواده خود می‌دانم. در بندهای این تفاهم‌نامه چارچوب های بسیار خوبی رعایت شده که همگی در جهت تحکیم وحدت بین مسلمانان است. امیدوارم دستاوردهای این تفاهمنامه به نفع خانواده شهدا و مسلمانان باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است