نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۲

نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه افتتاح شد

آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور مهندس علیرضا شریفی معاونت توسعه و فناوری رسانه، مهندس فرشید بهجت محمدی قائم مقام وی و همچنین دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی عضو شورای عالی فضای مجازی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این مراسم، مهندس بهجت محمدی که دبیری این اجلاس را عهده دار است در سخنانی از عرضه و نمایش ۴۰ طرح نوآورانه در غرفه نمایشگاهی معاونت توسعه و فناوری رسانه و همچنین برگزاری ۱۰ نشست علمی و تخصصی در این رویداد فنی خبر داد و گفت: موضوعات پیش بینی شده برای این نشست ها موضوعاتی جدید و جذاب برای عموم است.
وی وجه اشتراک سینما، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در غرفه‌های نمایشگاه، هر دو حوزه صدا و تصویر و فناوری اطلاعات به عنوان وجه اشتراک این رسانه‌ها به خوبی قابل لمس است.
در ادامه این مراسم، دکتر فیروزآبادی نیز در سخنانی به تغییرات و پیشرفت های فنی رسانه ملی از سال های دور تا کنون اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال گذشته در حوزه فنی ابتدا مشکل بهره برداری داشتیم که با آموزش های لازم این موضوع رفع شد. پس از عبور از موضوعاتی همچون نصب و راه اندازی‌ها و همچنین تعمیرگاه‌ها، مهندسان رسانه ملی، نسبت به بومی سازی تجهیزات مورد نیاز اقدام کردند تا در مسیر استقلال و توسعه قرار بگیرند.
وی در ادامه تحولات بزرگ در رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در آن سال ها، صداوسیما یک نهاد سیاسی و اجتماعی بود اما امروزه این فضا، فضای اجتماعی اقتصادی همراه با زیرساخت های فنی است با رنگ و بویی به شدت اجتماعی، که صداوسیما بایستی به عنوان تنظیم گر و متصدی این تحولات عمل کند.
عضو شورای عالی فضای مجازی، با تاکید بر اینکه فناوری امروز منفعل نبوده بلکه فعال و اکتیو است، افزود: ظرفیت های فناورانه باید در مسیر خلق یک زیست بوم سالم و فعال قرار بگیرد که به اعتقاد بنده، معاونت توسعه و فناوری رسانه با حضور جوانان نخبه و توانمند و بهره گیری از ظرفیت های موجود و توانایی‌های بخش خصوصی، در جریان شتابنده و پرتوان خود می تواند پایدار باشد.
مهندس شریفی به عنوان رییس اجلاس و سخنران پایانی این مراسم نیز با اشاره به سابقه ای از برگزاری دوره‌های پیشین اجلاس فناوری رسانه، بیان کرد: همه ساله این اجلاس با هدف ارزیابی عملکرد همکاران و همچنین قدردانی از ایشان و نیز جمع آوری ایده‌ها، مقالات و نمایش توانمندی‌های رسانه ملی برگزار می‌شد، اما در اجلاس نوزدهم تلاش شد با وجود کمبود زمان، موضوع شعار هویت محوری و عدالت گستری رسانه ملی به طور جدی دنبال شود و در اتفاق و تجربه ای نو، این رویداد به صورت مشترک با یک بخش خصوصی و در بیرون از سازمان صداوسیما برنامه ریزی و اجرا شد.
وی در ادامه در خصوص توسعه سبد رسانه ای در بین مخاطبین رسانه ملی اظهار داشت: اعلام آمادگی می‌کنیم تا با بهره مندی از ظرفیت ها و زیرساخت های فنی موجود، از فضای برودکست خطی به سوی یک برودکست تعاملی حرکت کنیم.
معاون توسعه و فناوری رسانه با تاکید بر اینکه تغییر همواره اتفاق می افتد اما ما به دنبال تحول هستیم، اضافه کرد: در حوزه کسب و کاری و استفاده از ظرفیت های زیرساختی، در آینده ای نزدیک شاهد همکاری صداوسیما با بخش های مختلف تاثیرگذار در سبد رسانه ای مردم خواهیم بود.
گفتنی است، همزمان با آیین افتتاح اجلاس نوزدهم، اولین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال نیز با حضور دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و دکتر تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و جمعی دیگر از مدیران، افتتاح و از آن بازدید شد.

امتیاز شما

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500