حمایت از پلتفرم‌ها، هدف برگزاری نمایشگاه «رصتا» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱
در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» مطرح شد؛

حمایت از پلتفرم‌ها، هدف برگزاری نمایشگاه «رصتا»

دبیر نمایشگاه «رصتا» تاکید کرد: این نمایشگاه محل نشان دادن دستاوردها و محصولات سکوهای دارای مجوز از ساترا و جایی برای تعامل رسانه‌ها با هم‌صنفان خودشان است؛ ما با برگزاری این نمایشگاه قصد داریم بخشی از نقشه عملیاتی خودمان را برای حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تکمیل کنیم.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)؛ برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» به تهیه‌کنندگی رقیه‌زهرا پرندآور و با اجرای لیلا سلمانی با موضوع «فرصت‌های پیش‌روی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کشور» با حضور حمیدرضا نوابی مدیر تنظیم فضای رقابت ساترا و دبیر نمایشگاه «رصتا» و سیدمصطفی میرجمال الدین مدیر پلتفرم دوبلتون از رادیو گفت‌وگو پخش شد.
سیدمصطفی میرجمال‌الدین مدیر پلتفرم دوبلتون در ابتدای برنامه در تعریف این رسانه صوت و تصویر فراگیر گفت: دوبلتون، رسانه تماشای فیلم و انیمیشن با دوبله‌های بومی است. در حال حاضر کارها را به ۱۲ زبان و گویش دوبله کرده‌ایم. ترکی، کردی، لری، عربی، مازندرانی، گیلکی، اصفهانی، جنوبی از جمله زبان‌ها و گویش‌هایی هستند که ما در این پلتفرم استفاده کرده‌ایم.
حمیدرضا نوابی مدیر تنظیم فضای رقابت ساترا و دبیر نمایشگاه «رصتا» با اشاره به اینکه ماهیت این نمایشگاه، معرفی سکوهای صوت و تصویر فراگیر است، گفت: نمایشگاه محل نشان دادن محصولات و دستاوردهای رسانه‌های دارای مجوز و جایی برای تعامل با هم‌صنفان خودشان است. ما با برگزاری این نمایشگاه قصد داریم بخشی از نقشه عملیاتی خودمان را برای حمایت از رسانه های صوت و تصویر فراگیر تکمیل کنیم.
در ادامه میرجمال‌الدین تاکید کرد: ما در نمایشگاه حضور خواهیم داشت و ایده‌هایی که برای توسعه این پلتفرم طراحی کرده‌ایم را در این نمایشگاه ارائه خواهیم داد. همچنین ما می‌خواهیم که با هم صنفان‌مان در این نمایشگاه بیشتر آشنا شویم و اینجا یک فرصت خوبی است تا ما بتوانیم شبکه‌سازی کنیم و تبادلاتی را داشته باشیم.
وی افزود: یکی از جنبه‌های اصلی این نمایشگاه، کارگاه‌های جانبی است که در نمایشگاه شکل می‌گیرد. حوزه نمایش خانگی در کشور ما بسیار جوان است و این نمایشگاه اولین نمایشگاه مستقل برای این حوزه است، بنابراین برگزارکنندگان می‌توانند کارگاه‌های آموزشی را برای مدیران پلتفرم‌ها درنظر بگیرند و این کار می‌تواند سطح علمی ما افزایش دهد.
نوابی نیز درخصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفت: یکی از برنامه‌های نمایشگاه‌ «رصتا» برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. ما در نظر داریم تا در دو سطح عمومی و تخصصی نشست‌هایی را برگزار کنیم. از طرفی ما به کسانی که تمایل دارند خودشان کارگاه برگزار کنند، زمانی را اختصاص می‌دهیم تا این اتفاق عملی شود.
وی در پایان تاکید کرد: ساعت کار نمایشگاه برای غرفه‌داران از ۸ تا ۱۸ و برای بازدیدکنندگان از ۹ صبح تا ۱۸ است و از آنجا که اختتامیه نمایشگاه هم‌زمان با نیمه‌شعبان است، برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم و قرار است ویژه‌برنامه اختتامیه توسط شبکه پنج اجرا و ضبط شود و یک روز بعد، از همان شبکه بین ساعت ۲۰ تا ۲۲ پخش می شود که یکی از برنامه های اختتامیه، تقدیر از غرفه‌های برتر و رسانه‌های جمعی است که اخبار نمایشگاه را بهتر پوشش داده‌اند.
نخستین نمایشگاه «رصتا» از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اسفند ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با این نمایشگاه می‌توانند به تارنمای rastaexpo.ir مراجعه کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000