آغاز فعالیت دو سامانه فرهنگ و هنر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۳

آغاز فعالیت دو سامانه فرهنگ و هنر

«سامانه آموزش‌های برخط فرهنگ وهنر» و «گنجینه آموزش هنر» به همت دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش صبا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در این خصوص گفت: سامانه آموزش‌های برخط فرهنگ و هنر به نشانی lms.acmacademy.ir  آغاز به فعالیت نموده است که این سامانه اولین پلتفرم آموزش تعاملی از راه دور در حوزه فرهنگ وهنر است که توسط این دفتر راه اندازی شده است.

وی افزود: در این سامانه کلاس‌های  آنلاین و کلاس‌های ابری بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی در رشته‌های مختلف فرهنگی وهنری توسط اساتید برجسته برای علاقمندان ارائه می‌شود و در پایان دوره‌ها به شرکت کنندگان گواهی نامه‌های معتبر اختصاص می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: در فاز اول راه اندازی این سامانه، کلاس‌های آموزش طرح ملی ” آموزش هنربرای همه ” در ۱۵ رشته فرهنگی و هنری برای علاقمندان و شرکت کنندگان در این طرح ارائه شده که هم اکنون این کلاس‌ها در حال برگزاری است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری درباره گنجینه آموزش هنر گفت: در این طرح مقرر است سبک‌های آموزشی هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف فرهنگی وهنری مستند سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح که برای نخستین بار اجرایی می‌شود استادان و هنرمندان مطرح و برجسته در حوزه  آموزش‌های فرهنگی و هنری، تجربیات و سبک و روش آموزشی خود را به صورت عملی ارائه نموده که به صورت چند رسانه‌ای مستند سازی و تولید می‌گردد تا در گنجینه‌ای ارزشمند حفظ و نگهداری شود تا بتوان این تجربیات فاخر هنری را جاودانه و ماندگار نمود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است