نمایش فیلم‌های قدیمی کانون در جشنواره یاماگاتا ژاپن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۷

نمایش فیلم‌های قدیمی کانون در جشنواره یاماگاتا ژاپن

فیلم‌های کانون در دهه‌های 40 تا 60 خورشیدی در بیست‌وششمین جشنواره فیلم‌های مستند یاماگاتا ژاپن ‌نمایش داده‌ شد.

جشنواره ژاپن

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌های «عمو سیبیلو» به کارگردانی بهرام بیضایی از تولیدات ۱۳۴۸ و «رهائی» اثر ناصر تقوایی از تولیدات سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۵۰ کانون روز ۱۹ مهر ۱۳۹۸ (۱۱ اکتبر ۲۰۱۹) در این رویداد هنری به نمایش گذاشته شد. همچنین فیلم «قضیه شکل اول شکل دوم» به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال ۱۳۵۸ کانون در ۲۰ مهر (۱۲ اکتبر ۲۰۱۹) روی پرده رفت.

بر همین اساس پویانمایی «سیاه و سفید» اثر سهراب شهید‌ثالث تولید ۱۳۵۱ روز ۲۱ مهر به نمایش گذاشته شد و «باشو غریبه کوچک» ساخته‌ی بهرام بیضایی از تولیدات ۱۳۶۴ نیز روز ۲۳ مهر به نمایش در آمد.

کمیته انتخاب دوره بیست‌وششم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا به منظور بررسی منشا علاقه‌مندی به فیلم‌های ایرانی، زمینه‌ی نمایش ۱۵ اثر از آثار دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی سینمای ایران را فراهم‌کرده که شامل ۱۵ فیلم داستانی، مستند و تجربی از فیلم‌های کوتاه و بلند در این دو دهه است.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا از ۱۸ تا ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۰ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹) در شهر یاماگاتا کشور ژاپن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است