تولید محتوا در بخش خصوصی مکمل حکمرانی فرهنگی است/ تا پایان سال تعداد مجوزها به عدد ۵۰۰ می‌رسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
پیمان جبلی در جمع خبرنگاران:

تولید محتوا در بخش خصوصی مکمل حکمرانی فرهنگی است/ تا پایان سال تعداد مجوزها به عدد ۵۰۰ می‌رسد

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران درباره هم‌افزایی سازمان صداوسیما و ساترا در تولید و نشر محتوا توضیحاتی را ارايه کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در افتتاحیه نمایشگاه «رصتا» در جمع خبرنگاران حاضر شد و عنوان کرد: در این نمایشگاه حوزه های مختلف و بخش خصوصی که در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کردند، با یک عزم دسته جمعی برای ارتقای فرهنگ با نظارت بر نیازهای جامعه و مخاطبان تلاش می کنند. سازمان صداوسیما در تعامل با رسانه های مختلف حوزه دیجیتال نزدیک ۳۷۰ مجوز تاکنون برای رسانه های حوزه نشر دیجیتال صادر کرده است و با تعامل خوبی که وجود دارد این عدد تا چند ماه آینده به ۵۰۰ مجوز خواهد رسید.

رییس سازمان صداوسیما تصریح کرد: ما تولید محتوا را در بخش خصوصی را ظرفیت مکملی برای حکمرانی فرهنگی و رفع نیازهای جامعه می دانیم. سازمان صداوسیما در جایگاه قانونی تنظیم گری رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی رسالت خود را حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه تولید و محتوا اعم از برنامه سازی و شبکه نمایش خانگی در قالب ها و گونه های مختلف می داند و در عین حال قانون نیز وظیفه نظارت بر تولید محتوا و انتشار را بر عهده این نهاد تنظیم گر گذاشته است.

او افرود: ما به عنوان سازمان صداوسیما آمادگی حمایت های بیشتر از تولیدکنندگان محتوا که در مسیر سلامت جامعه قدم برمی دارند، داریم. همچنین در تولید محتوا با فعالان فرهنگی هم افزایی داشته باشیم و با تیزرهای تلویزیونی از آن ها حمایت کنیم و با تشکیل مجمع و صندوق مشخصی با مشارکت خودشان کمک های مالی، اختصاص یابد.

جبلی اظهار کرد: موظفیم به عنوان یک سازمان تنظیم گر فضای رقابتی را ایجاد کنیم تا تمام فعالان و علاقمندان به نشرمحتوا در صوت و تصویر فراگیر که تعداد زیادی از آن ها در این نمایشگاه حضور دارند، بتوانند بهتر از قبل خود را با عدالت ارتقا دهند تا به حمکرانی فرهنگی که جز نیازهای جامعه است، کمک کنیم. محتوای سالم و مورد نیاز جامعه خواسته مردم و مخاطبان است و امیدواریم که بتوانیم این فعالیت های شکل گرفته را ارتقا دهیم و قدرتمند از قبل پیش رویم.

او عنوان کرد: رسانه ملی از تمام توان فکری، حرفه ای و مادی خودش برای به روز شدن استفاده می کند. همانگونه که دشمنان، رقبا و رسانه های دیگر نیز از این ظرفیت استفاده می کنند ما هم موظفیم این کار را انجام دهیم. در دوره تحولی جدید بنابراین است که روایت اول را در اختیار داشته باشیم و تلاش داریم تا هم‌افزایی و تعامل بیشتری با دستگاه های دیگر صورت بگیرد.

جبلی تصریح کرد: نمایشگاه «رصتا» بهترین مصداق هم‌افزایی تلویزیون و ساترا با فعالان و شرکت ها و مجموعه رسانه هایی که برای تولید محتوا در فضای مجازی فعالیت می کنند، است.

او ضمن بیان اینکه اصل ۱۷۵ قانون اساسی، سازمان صداوسیما را به عنوان مسئول انحصاری صوت و تصویر فراگیر کشور می شناسد، گفت: تنظیم گری و حکمرانی نیز بر عهده سازمان صداوسیماست، آنجایی که نیاز به قانون داریم این است که در صورت بروز تخلف دستگاه قضایی به چه شکل با آن برخورد می کند. انشالله بواسطه و با کمک مجلس شورای اسلامی از این نقیصه هم عبور کنیم و آیین نامه تخلفات مشخص شود و به تصویب برسد اما این به این معنا نیست که اصل تنظیم گری صداوسیما و ساترا در حوزه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی نیازی به قانون دارد، اگر هم چنین نیازی بوده است در قانون اساسی تکلیفش مشخص است مگر اینکه قانون اساسی تغییر کند.

جبلی اظهار کرد: به ما می گویند در رقابت با شبکه نمایش خانگی هستید، اینطور نیست در واقع فعالیت حوزه های خصوصی به نیابت از سازمان صداوسیما است که برای فعالیت و رشد و تنوع تولیدات بخشی از حقش را به شبکه نمایش خانگی و رسانه های صوت و تصویر فضای مجازی تفویض می کند.

رییس سازمان صداسیما درباره چالش های این سازمان در سال ۱۴۰۱ اذعان داشت: نه فقط در سالی که گذشت، ما در تمام ایام سال و در تمام لحظات و ساعات در فضای رقابت با تکنولوژی، ذائقه و رقبا قرار داریم! نه فقط صداوسیما، بلکه تمام دستگاه‌های فرهنگی دائماً باید خودشان را به لحاظ فنی، فرآیندی و نوآوری‌های جهانی به‌روزرسانی کنند. این چالش همیشگی ماست و نباید خود را از به‌روزرسانی بی‌نیاز بدانیم.

او خاطرنشان کرد: همکاران ما در بخش‌ها و شبکه‌های مختلف سازمان صداوسیما، اعم از سیما، صدا، استان‌ها، سیما فیلم و مرکز سیمرغ در حال آماده‌سازی برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان هستند و امیدواریم بتوانیم به‌خوبی به نیاز جامعه و مخاطبان پاسخ دهیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است