شکست دشمن در تحریم جشنواره‌های فجر مفتضحانه بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۰
محمدمهدی اسماعیلی:

شکست دشمن در تحریم جشنواره‌های فجر مفتضحانه بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برپایی باشکوه جشنواره های فجر امسال اشاره کرد و گفت: بدخواهان ملت ایران با تمام قدرت به دنبال زمین زدن پرچم هنری انقلاب اسلامی بودند غافل از آنکه اراده الهی بر شکست مفتضحانه دشمن بنا شده‌ بود و در این مسیر هنرمندان انقلابی، متدین و متعهد نقاط مختلف کشور بصورت مجاهدانه همراه با مردم و علاقه مندان به حوزه های مختلف هنری مشارکت بی نظیری داشتند.

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه در دومین نشست مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن شهید سلیمانی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه مساجد در مواجه با مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی،  مهمترین کانون قدرت به شمار می‌رود، گفت: دولت مردمی به دنبال تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و در این خصوص برنامه های مختلفی در نظرگرفته شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه مسجد محل تولید محتوای مفید دینی است، تصریح کرد: مسجد مکانی برای بروز و ظهور کنش های دینی محسوب می‌شود و به همین خاطر تقویت فعالیت های فرهنگی مساجد از ثمرات اجتماعی سازنده ای برخوردار است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به شعار «بازگشت به مساجد» وزارت فرهنگ در دوره جدید اشاره کرد و گفت: بنا به دلایل مختلف، طی سه دهه گذشته مساجد از کارکردهای اصیل خود کمی فاصله گرفته بودند اما در دوره جدید با جدیت به دنبال تغییر فضا و بازگشت مساجد به رویکردها و کارکردهای اصیل و مردمی خود هستیم تا با آغاز گام دوم انقلاب، مساجد به همان حال و هوا و فضای اصیل خود در دهه ۶۰ نزدیک تر از همیشه شوند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام دینی و اسلامی داعیه تمدن سازی دارد، گفت: تمدن سازی از منظر نظام دینی به معنای تحقق دوره باشکوهی است که علم و عقلانیت در آن حاکم است و امام راحل به عنوان نواندیش دینی، نهضت اسلامی را بر همین مبنا ریل‌گذاری کردند و بر همین اساس مکتب امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی، مکتب پیشرو به شمار می‌رود.
وزیر فرهنگ مساجد را پل ورود به تمدن سازی نوین اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در بطن شعار «بازگشت به مساجد» بهره برداری هوشمند از فن آوری های نوین از اهمیت بسزایی برخوردار است و بر همین اساس است که هنری همچون سرود با ورود به مساجد هویت و رویکرد جدید و مستقلی پیدا کرد بطوری که می توان به جرات گفت، سرود از محصولات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
وی افزود: مساجد در دوران انقلاب اسلامی محور اتفاقات و تحولات بوده و اغلب فعالیت های اساسی انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ در مساجد شکل گرفت بطوری که مساجد همواره محل موج آفرینی در میان مردم بوده، و انشالله با تقویت این روند، مسجد کانون الهام بخش نهضت اسلامی تا زمان ظهور منجی بشریت خواهد بود.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه هنرمند متعهد و متدین در دامان مساجد پرورش خواهد یافت، گفت: کانون های فرهنگی مساجد با بهره‌گیری از جذابیت ذاتی و الهی فضای مسجد، خود موجب انس بیشتر نسل نوجوان و جوان با مناسک دینی می شوند و مسلما خروجی این فضا، هنرمند متدین و متعهد است که در مقاطع حساس پای کار نهضت اسلامی می ایستد.
وی در ادامه به برپایی باشکوه جشنواره های فجر امسال اشاره کرد و گفت: بدخواهان ملت ایران با تمام قدرت به دنبال زمین زدن پرچم هنری انقلاب اسلامی بودند و با همه وجود و با ابزار ناجوانمردانه تروریسم رسانه‌ای خواهان فضای تحریم جشنواره های فجر امسال بودند غافل از آنکه اراده الهی بر شکست مفتضحانه دشمن بنا شده‌ بود و در این مسیر هنرمندان انقلابی، متدین و متعهد نقاط مختلف کشور بصورت مجاهدانه همراه با مردم و علاقه مندان به حوزه های مختلف هنری مشارکت بی نظیری داشتند.
اسماعیلی مساجد را محل انگاره های مثبت فرهنگی دانست و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می بایست در یک شبکه هم افزایی گسترده فرهنگی در ساختاری قدرتمند حرکت کنند از سویی دیگر هر کانون باید از یک شبکه اجتماعی قدرتمند بهره مند باشد تا فعالیت های فرهنگی و هنری با بیشترین کارکرد به سرانجام برسد.
وزیر فرهنگ در پایان ضمن تأکید بر احیای حوزه مسئولیت های اجتماعی نهادها و دستگاه های مختلف در تقویت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت:  تمامی کانون های فرهنگی مساجد باید فعال شود و در این خصوص حوزه مسئولیت اجتماعی نهادها می تواند پشتیبان فعالیت های کانون فرهنگی، هنری مساجد باشد اما نباید از این نکته غافل شد که در وهله نخست مسئولان کانون ها با روحیه جهادی و انقلابی می توانند امور را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000