مردم مخاطبان نمایشگاه رصتا با واقعیت افزوده (وی آر) | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۲

مردم مخاطبان نمایشگاه رصتا با واقعیت افزوده (وی آر)

«سامانه دوبینو» با همکاری «آی‌پی تی‌وی فام» (دنیای رسانه‌ای فام) تماشای نمایشگاه رصتا را از طریق واقعیت افزوده (وی ار) دز نمایشگاه قراهم کردند.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه «رصتا»؛ احسان جاودان‌پناه مدیر سکوی «آی‌پی تی‌وی فام» (دنیای رسانه‌ای فام) درباره پخش زنده نمایشگاه «رصتا» که بناست برای اولین‌بار از طریق واقعیت مجازی (وی آر) به شکل ۳۶۰ درجه در فضای مجازی برای دسترسی عموم مردمدر سراسر کشور صورت گیرد گفت: این کار توسط «سامانه دوبینو» با همکاری «آی‌پی تی‌وی فام» (دنیای رسانه‌ای فام) انجام می‌شود. با توجه به صحبت‌های صورت گرفته دسترسی به این ارائع تصویری برای عموم مردم ممکن و رایگان است .

وی درباره راه‌های دسترسی و دریافت تصاویر نمایشگاه رصتا گفت: مخاطبان در سراسر کشور از سه مسیر سامانه نمایشگاه رصتا به نشانی rastaexpo.ir؛ از طریق ساترا به نشانی satra.ir و از طریق دنیای رسانه‌ای فام (fam.ir) و دوبینو (doubino.ir) انجام می‌پذیرد.

مدیر «آی‌پی تی‌وی فام» (دنیای رسانه‌ای فام) درباره تاثیر سهولت دسترسی عموم مردم ایران به نخستین نمایشگاه رصتا تصریح کرد: طبیعتاً آن چیزی که به‌عنوان «وی آر» -واقعیت مجازی- در هر رویدادی که اتفاق بیافتد؛ یکی از کارآیی‌های جدید و بهره بردن از امکان مدرنی‌ست که در اختیار عموم قرار می‌گیرد. کمترین ثمره آن این است که افراد بدون حضور بتوانند از یک نمایشگاه استفاده کنند. این قابلیت پیش از این در جهان در موزه‌ها یا اماکنی که تردد در آن‌ها سخت‌تر است استفاده ‌شده است و حال برای اولین‌بار در نمایشگاه رصتا نیز از آن رونمایی می‌شود. نباید فراموش کنیم افزایش بازدیدکننده‌ها برای سرویس‌دهندگان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به مخاطبانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند دارای جذابیت است.

جاودان‌پناه در پاسخ به این پرسش که نفس برگزاری نمایشگاه رصتا در مسیر آشنایی هرچه بیشتر مردم با جهان صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را تا چه میزان مفید می‌داند یادآور شد: این دست از نمایشگاه‌ها در حقیقت رویدادهایی هستند که در مسیر آگاهی‌بخشی برگزار می‌شوند و نقش ترویجی دارند. همچنین برای اغلب سامانه‌های داخلی که محتوایی انحصاری تولید می‌کنند این موضوع مهم است که تولیدات و محتواهای آنها به مخاطب نهایی که به تواند از این محصولات فرهنگی در یک بستر کاملاً داخلی استفاده کند اطلاع‌رسانی شود.

وی در پایان گفت: ضمن آن‌که سرویس‌های نوپایی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند که نیاز است خود را در محلی معرفی کنند و فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن توسعه دهند. بر همین اساس نفس برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که نقش حمایتی دارند بسیار پررنگ و مفید است.

نمایشگاه «رصتا» ۱۱ اسفندماه با حضور پیمان جبلی رییس صداوسیما، سیدنظام الدین موسوی سخنگو هیات رییسه مجلس؛ مدیران ساترا در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتااح شد.

این رویداد تا ۱۴ اسفند ماه از ساعت ۹ تا ۱۶‌پذیرای مخاطبان خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است