«حیاتی و مماتی»؛ تصویر پاردوکسیکال از مشکلات روستائیان | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
مدیر «روستاتی‌وی» در گفت‌وگو با صبا:

«حیاتی و مماتی»؛ تصویر پاردوکسیکال از مشکلات روستائیان

مدیر «روستاتی‌وی» در نمایشگاه رصتا گفت: ما یک برنامه طنز با عنوان «حیاتی و مماتی» با حضور محمدرضا حیاتی و رضا رفیع ساخته‌ایم تا در این برنامه با ایجاد یک پارادوکس در طنز پیام‌ خود را انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در دومین روز از این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد به سراغ غرفه‌«روستاتی‌وی» رفتیم و با  سامان مراد حسینی، مدیر این رسانه گفت‌وگو کوتاهی داشتیم.

مراد حسینی در ابتدا در تعریف این رسانه روستایی به صبا گفت: باتوجه به جامعه مخاطبانی که در روستاها داریم و موجود نبودن یک رسانه‌ تصویری برای این قشر از جامعه، ما تصمیم گرفتیم اولین رسانه تلویزیون حوزه روستایی کشور را تاسیس کنیم. هدف ما از تاسیس این تلویزیون پیگیری مشکلات، ساخت برنامه‌های سرگرمی و انتشار فرهنگ روستایی به کشور بود. به عبارتی نگاه ما این بود که در «روستاتی‌وی» فرهنگ روستایی را که در نهایت به مهاجرت معکوس (مهاجرت از شهر به روستا) منجر می‌شود، نشان دهیم.

او ادامه داد: ما یک مجموعه صنایع خلاق و دانش  بنیان هستیم، به عبارتی ما علارغم سرویس VOD یک‌سری خدماتی را به روستاها ارائه می‌دهیم. در این پلتفرم شما می‌توانید اخبار، محتواهایی در قالب معرفی روستاها، نمایشگاه‌ها و … را دنبال کنید. همچنین ما یک برنامه طنز با عنوان  با حضور محمدرضا حیاتی و رضا رفیع ساخته‌ایم، که در این برنامه با ایجاد یک پارادوکس در طنز پیام‌ خود را انتقال دهیم و همین اتفاق هم افتاد و چند مورد از مشکلات روستائیان را ما از طریق همین برنامه توانستیم حل کنیم. هدف ما هویت بخشی به روستا بوده است و چون صدای روستاها به شهرها نمی‌رسد بنابراین ما یک برنامه‌ قوی را تولید کردیم تا بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. همچنین پلتفرم‌ ما یک بخش روستاگرام دارد که به هر روستایی این امکان را می‌دهد که یک صفحه داشته باشد تا بتواند در آن‌جا کار، ابزار و فرهنگ روستایی و بوم‌گردی خودشان را در آن‌جا بارگذاری کنند.

مراد حسینی درخصوص برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: باید از مسئولین ساترا به ویژه آقای مقیسه تشکر کنم که برای اولین بار نمایشگاهی را در حوزه صوت و تصویر برپا و همه ما را دور همدیگر جمع کردند. هدف ما از حضور در این نمایشگاه این بود که اپلیکیشن‌مان را باز‌ رونمایی کنیم. البته ما دو پلتفرم دیگر هم در این نمایشگاه به نام‌های شهر تی‌وی مربوط به حوزه شهری و آی‌تی تی‌وی مربوط به حوزه فناوری اطلاعات داریم.

او در پایان گفت: یکی از نکات مهم نمایشگاه‌ها هم‌افزایی است و ساترا روی این موضوع بسیار تاکید دارد. امیدوارم این هم‌افزایی همانطور که در کلام مهم بوده است در عمل هم نشان داده شود. به عنوان مثال من به عنوان یک پلتفرم از ساترا این انتظار را دارم که  این نمایشگاه  روستا تی‌وی را به کشاورز پلاس وصل کند تا بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم. اینکه ساترا به سامانه مجوزها پیوست اتفاق خوبی بود. من ساترا را از سازمان‌های پیش‌رو در این حوزه می‌دانم که بسیار خوب در زمینه مجوزها عمل می‌کند.

نمایشگاه رصتا از ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است