سردارفدوی: باید به‌زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۸
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ مقاومت آغاز شد

سردارفدوی: باید به‌زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: باید به زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم، چرا که رژیم صهیونسیتی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

به گزارش صبا، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح امروز جمعه ۱۲ اسفند ماه با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی، هنری، نظامی، اقتصادی، سیاسی، مدیران جشنواره و فیلمسازان ایرانی و خارجی راه یافته به این رویداد در عسلویه آغاز شد.

این رویداد هفدهمین تجربه خود را با حضور چهره‌های های شناخته شده ای از جمله دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سید محمدیاشار نادری مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح، دریادار پاسدار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریادار دوم پاسدار حسین بارگاهی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، جلال غفاری قدیر دبیر جشنواره، عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران و انسیه شاه حسینی از سینماگران حوزه مقاومت در خلیج فارس آغاز کرد.

جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این آیین گفت: افتخار آمیز است که همزمان با اعیاد شعبان و در آستانه میلاد حضرت علی اکبر میزبان سینماگرانی هستیم که این روزها در این رویداد دور هم جمع شده‌اند.

وی افزود: رسالت جشنواره فیلم مقاومت صحبت از مقاومت، انقلاب اسلامی، فلسطین و پایداری است و رویکرد تازه ای است. اینکه بگوییم سینما سیاسی نیست دروغ است چرا که همه دنیا از این ویژگی به نفع خود استفاده می‌کند که نمونه آن را در مورد جنگ اوکراین شاهد هستیم پس چه بهتر که ما هم گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را در سینما به کار گیریم.

غفاری قدیر افزود: جشنواره هفدهم مقاومت شروع تازه ای از تپش افق ۱۰ ساله آن است که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه مقاومت گفتمانی ایجابی است، افزود: سینما مضمون می‌خواهد و چه مضمونی زیباتر از خلیج فارس که یکی از نقاط مهم جبهه مقاومت ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: جشنواره هفدهم مقاومت را در جایی از جغرافیای ایران آغاز می‌کنیم که روزگاری دچار اشغال پرتغالی‌ها و امثال آنها بود.
همزمان با حضور هنرمندان و ستاد برگزاری جشنواره در خلیج فارس، رئیس جمهوری ایران اسلامی نیز با حضور در این پهنه زیبا به افتتاح رویدادهای مهم اقتصادی و صنعتی بومی کشور پرداخت که یکی دیگر از نمودهای مقاومت است و می‌تواند دستمایه و سوژه هنرمندان و سینماگران باشد.

غفاری قدیر در مورد برخی برنامه‌های مرحله نهایی جشنواره هفدهم مقاومت گفت: یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره این است تا با شناورهای جنگی و تندرو سپاه پاسداران گشتی دریایی در خلیج فارس داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره روی ناو شهید رودکی همزمان با شام نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

همه جانبه در خدمت سینماگران جشنواره مقاومت هستیم

حجت نظری ، مدیر عامل شرکت عملیات صنعتی پازارگاد و رییس شورای راهبردی منطقه پارس جنوبی در این مراسم با خوشامدگویی به مهمانان ایرانی و خارجی در این مراسم گفت: امیدوارم تا میزبان خوبی برای این رویداد بین‌المللی مهم در منطقه زرخیز بوشهر در کنار مردم خونگرم و مهمان نواز آن باشیم.
صنعت نفت یکی از مسولیت های مهم خودش را فعالیت‌های اجتماعی می‌داند و در پی آن تلاش‌های بسیاری انجام داده و می‌دهد.

نظری افزود: از شما هنرمندان و سینماگران خوب جشنواره فیلم مقاومت می‌خواهم تا از تلاش‌های صنعت پتروشیمی این منطقه و فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی آن ایده یابی کنند و آثاری درخور خلق کنند. ما همه جانبه در خدمت گروه‌های فیلم سازی جشنواره فیلم مقاومت هستیم تا بتوانند اثری مانا تولید کنند.

تقدیر دفتر شهدا و جانبازان حماس از رویکرد جشنواره مقاومت

آقای سلیمان از دفتر شهدا و جانبازان حماس نیز با حضور در این مراسم گفت: سی سال پیش ما در مبارزه با رژیم صهیونسیتی بسیاری از سربازان آنها را به اسارت گرفتیم و با مقاومت خود، و تقدیم شهدای بسیاری برای آزادسازی قدس اشغالی فعالیت خواهیم کرد.

وی افزود: دفتر شهدا و جانبازان حماس از رویکرد و گفتمان مقاومت جشنواره و توجه ویژه آنها به موضوع مقاومت و فلسطین بی نهایت تشکر می‌کنیم.

سلیمان در پایان با تقدیم لوح یابود و هدیه‌ای از جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تقدیر کرد.

کانون جبهه مقاومت در جهان ایران اسلامی است

عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران هم با حضور در این مراسم گفت: مطالعات تمدنی می‌گوید آینده منطقه با افزایش قدرت مسلمانان همراه خواهد بود که انقلاب اسلامی آغازگر این رویداد بود به همین دلیل قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا را به تکاپو انداخته است تا مانع آن شود.

علی‌عسگری افزود: کانون جبهه مقاومت و افزایش قدرت مسلمانان جهان ایران اسلامی است و با اینکه برنامه‌های بسیاری برای متوقف کردن آن انجام می‌شود روز به روز شاهد پیشرفت‌های گوناگون در ابعاد مختلف هستیم.

علی‌عسگری ادامه داد: منشور گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است شسکتن قدرت‌های تبلیغاتی رسانه و محاصره تبلیغاتی‌ آنها است که جشنواره فیلم مقاومت یکی از راه‌های شکستن این محاصره است.

وی افزود: ثروت‌های بسیاری برای محاصره تبلیغاتی‌ و رسانه ای ایران اسلامی هزینه می‌شود که شما هنرمندان فیلم مقاومت می‌توانید با جهاد تبیین به بیان پیشرفت‌های ایران اسلامی و حماسه آفرینی های آن و توجه به دستاوردهای بسیار ارزشمندش بپردازید. سینمای جبهه مقاومت باید چهره پلید نظام سلطه را با هنر خود افشا کند و به ترسیم هنرمندانه آینده ای روشن از ایران اسلامی بپردازد. برای این کار باید روی پیشرفت تمرکز کنیم و لازمه آن مراجعه به تاریخ است.

علی‌عسگری افزود: نمی‌توان از پیشرفت ایران حرف زد و تاریخ عقب ماندگی‌های آن در ادوار گوناگون تاریخی از جمله قاجار را نادیده گرفت.

وی افزود: تفکر جهانی مقاومت ایران اسلامی برای ایستادگی‌ مقابل استکبار جهانی انگیزه غرب برای اقدامات همه جانبه برای ممانعت از پیشرفت و ترویج ناامیدی در ملت ایران شد اما اینگونه نشد و تلاش‌هایشان به نتیجه نرسید. این واقعه باید از سوی شما هنرمندان سینما بازنمایی و تبیین شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران افزود:‌ همین منطقه عسلویه روزگاری تنها بیابانی بی حاصل بود و خارجی ها از یاری ما برای فراهم سازی زیرساخت‌های آن اجتناب کردند این در حالی است که با تکیه بر دانش و توان بومی و نخبگان جوان ایرانی امروزه شاهد منطقه ای ویژه صنعتی و اقتصادی هستیم. آنچه در این منطقه رخ داده است عظمتی دارد که در کلمه نمی‌گنجد اما می‌تواند با بیان هنرمندانه شما فیلمسازان جشنواره مقاومت به حقیقت روایت شود و امیدآفرینی کند.

وی در پایان گفت: جشنواره هفدهم فیلم مقاومت میزبان هنرمندانی از ۲۵ کشور جهان است که این روزها میزبان آنها هستیم که امید است این رویداد مهم به اتفاق‌های تاثیرگذار جهانی ختم شود.

هزاران شهید برای مقاومت تقدیم کرده ایم

خالد قدومی نماینده حماس در ایران هم در این مراسم گفت: مقاومت تدبیر ریشه ای برای ایستادگی برابر استکبار جهانی است که فلسطین یکی از محورهای آن است.

قدومی افزود: هزاران شهید برای مقاومت تا کنون تقدیم کرده ایم. گفتمان مقاومت تنها و بهترین راه ما برای مبارزه تا پیروزی نهایی و آزادسازی مردم و ملت فلسطین است چرا که فلسطین همه راههایی از جمله سازش را تجربه کرده و هیچگاه دستاوردی نخواهد داشت. سازش هیچ جا و مکانی در گفتمان مقاومت فلسطین ندارد و تا پایان اشغال رژیم کودک کش صهیونسیتی از سرزمین‌های قدس اشغالی مقاومت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شهدای بسیاری که فلسطین در مقاومت برابر رژیم صهیونسیتی داده است، گفت: شما اصحاب رسانه باید تصویر رژیم کودک کش صهیونیستی که به زنان ناتوان و بی دفاع سیلی می‌زند نشان دهید تا همه بدانند فلسطین اسیر چه ظالمانی شده است.

قدومی افزود: همه از هولوکاست سخن میگویند در حالی که نازیسم هنوز وحود دارد و هیچکس حرفی از آن نمی‌زند. شما باید حقیقت هولوکاست و ربط آن به فلسطین را پیدا و نمایش دهید.

وی ادامه داد: رسانه‌های بین‌المللی حقیقت را پنهان می‌کنند و آنچه نیاز دارند را تصویر می‌کنند اما ما باید حقیقت را با هنر شما به همگان نشان دهیم.

قدومی افزود: ما فلسطینی‌ها می‌خواهیم در امنیت زندگی کنیم و از حق قانونی خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

باید به زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم

سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران نیز در این مراسم گفت: امام در نخستین سخنرانی های خود از فلسطین سخن گفتند و و در سالهای پس از انقلاب هم این راه را ادامه دادند و بعد هم امام خامنه‌ای آن را پیش گرفت.

فدوی ادامه داد: استکبار جهانی در رأس آن ها آمریکا جنگ با انقلاب اسلامی و علیه حق را چهل و چهار سال است علنی آغاز کرده اند و به آن اذعان دارند.

وی افزود: فیلم مقاومت سلاح مهمی است که می‌تواند کار صدها سخنرانی و ده‌ها کتاب را انجام دهد. پس باید مورد استفاده ما قرار گیرد تا مانع از از موفقیت دشمنی های استکباری شویم.

فدوی ادامه داد: شما هنرمندان باید سهم خود از جبهه حق را به دست آورید و در مرحله اول کار را برای خود انجام دهید. پس هنگامی که کسی کار را برای‌ خود انجام می‌دهد باید به بهترین شکل ممکن آن کار را انجام در هد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: جشنواره ای که هفده دوره آن تا کنون برگزار شده است و در این دوره هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است نشان از پیروزی جبهه حق علیه باطل دارد.

فدوی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند با دریافت حمایت‌هایی در راس همه جشنواره‌های دنیا قرار گیرد چرا که دارای اهداف عالیه و جبهه حق است.

وی ادامه داد: جبهه باطل خود می‌داند که مانا‌ نیست و باقی نخواهد ماند اما خوی وحشی و زورگویی آن موجب دست و پا زدنش تا آخرین لحظه می‌شود.

فدوی در ادامه گفت: این مهم است که به فکر خودمان در دنیای دیگر باشیم چرا که در دنیای دیگر فقط ما هستیم و خداوند و اعمالی که حساب ما را پاسخ می‌دهد. پس باید در جبهه حق باشیم و از مقاومت دفاع کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اگر در جبهه مقاومت کارنامه قابل قبولی داشته باشیم نشان می‌دهد به فکر خودمان بوده ایم.

وی افزود: اصلی ترین عامل موفقیت در‌ هر فعالیتی بودجه انسانی است که دنیای اسلام از این بودجه سهم خوبی دارد چرا که دارای جامعه آماری توانای بسیاری است و اگر با اعتقاد بسیار پای کار باشند بی‌شک نتایج مورد نظر به دست خواهد آمد.

فدوی با بیان اینکه وقتی وعده خداوند حق باشد باید برای آن بجنگیم و تلاش کنیم سهم خود را در این جبهه افزایش دهیم، گفت: نتیجه کار آدمها نیست بلکه کار خداوند است پس شما کار حق را انجام دهید و توکل بر خدا کنید که مار اصلی و بزرگ را آن انجام خواهد داد این قاعده در سینما هم به دست می‌آید فقط باید مراقب باشیم تا در جبهه خدا باشیم تا پیروز شویم.

وی افزود: از آنجایی که سینما و تصویر سهم بسیار مهم و موثری در رشد و پیروی جبهه مقاومت و حق دارد پس چه بهتر سهم خود را از آن به دست بیاوریم.

فدوی ادامه داد: اصل و اساس متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محافظت و حمایت از مظلوم و جبهه مقاومت است. این اصل تا جایی پیشرفت تا در همین خلیج فارس آمریکایی را به زانو درآورد و تصویرش را همه دنیا دید. شما هم می‌توانید در دنیای سینما همین کار را کنید.

وی با بیان اینکه باید به زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم چرا که رژیم صهیونسیتی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید، افزود: آنها با آگاهی بر اینکه هشتاد سالگی خود را پشت سر نخواهند گذاشت به فکر جای تازه ای در دنیا هستند در حالی که همه دنیا چنان آگاه شده اند که دیگر دچار فریب آنها خواهند شد.

فدوی با تاکید بر نقش مهم اهالی سینما در اشاعه فرهنگ مقاومت افزود: سینماگران می‌توانند با آثار خود حقیقت را بر ملا کنند و از حق دفاع ‌و برابر جبهه باطل مقاومت کنند. شک نکنید که اگر در جبهه حق باشید پیروز خواهید شد.

وی ادامه داد: با اینکه از نظر نظامی و دانش نسبت به به ابر قدرت‌های استکباری جهان بالاتر نیستیم اما آنها شاهد اقبال آنها برای بهره برداری از تجهیزات و دانش نظامی ما هستیم چرا که کار را برای خدا و حق انجام دادیم پس شک نداشته باشید در همه امور می‌توانیم با همین اعتقاد پای کار بایستیم و موجب جهانی شدن تلاش‌هایمان شویم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در پایان گفت: جهش بسیار بزرگ جشنواره مقاومت در سال‌های آتی را انتظار داریم تا فیلم‌هایش در سراسر دنیا خواهان داشته باشد و دیده شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش‌های گوناگون اصلی(جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی)، آثار برگزیده بخش دفاع مقدس(جایزه مرحوم رسول ملا قلی پور)، آثار برگزیده  بخش جهان بدون اسرائیل ( جایزه شهید عماد مغنیه)، آثار  برگزیده بخش نسل روایت(جایزه شهید محسن حججی)، آثار برگزیده بخش فیلم نامه (جایزه شهیدسید مرتضی آوینی) و بخش چشم انداز (آثار بلند اقتصادی فیلم سازان جوان) در حال برگزاری است.

گفتنی است؛ تقدیر از خانواده‌ سردار شهید حسین غلامی یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است