پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۱

پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منتشر شد

پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در حالی که تنها چند ساعت تا گشایش رسمی این رخداد هنری زمان باقی است، منتشر شد.

به گزارش صبا از واحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پوستر یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در حالی که تنها چند ساعت تا افتتاح رسمی این رخداد هنری زمان باقی است، با طرحی از مهدیه روستایی منتشر شد.

این پوستر، نگاهی متفاوت به نگاره‌های آشنای نگارگری با موضوع معراج پیامبر اکرم(ص) دارد و با استفاده از سیلوئتِ پیکره‌ها، فضاسازی نگاره‌ها و بهره‌گیری از فضای مثبت و منفی، چیدمان و طراحی شده است.

در طراحی پوستر دوسالانه یازدهم، تلاش شده است تا رنگ‌هایی به دور از کلیشه‌های همیشگیِ نقاشی ایرانی انتخاب شوند؛ اگرچه این انتخاب، با اصالت هنر نگارگری بیگانه نیست.

آئین گشایش یازدهمین دوسالانه ملّی نگارگری ایران، عصر امروز-شنبه (۱۳ اسفند) از ساعت ۱۷ در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ دایر خواهد بود.

این رخداد هنری به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه‌ها و جامعه هنری به‌ منظور توسعه و اعتلای جایگاه نگارگری در ایران معاصر، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای رشد و شکوفایی نگارگری متناسب با حفظ و تداوم اصول بنیادین این هنر و حمایت از هنرمندان مستعد این عرصه، در گرایش‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و طراحی نگارگری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران می‌توانند به نشانی www.۲salane.ir مراجعه کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است