در خلق آثار نترس باشید | کارگردان فیلم «هزار توی پن» از آثار مورد علاقه‌اش گفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
خبر

در خلق آثار نترس باشید | کارگردان فیلم «هزار توی پن» از آثار مورد علاقه‌اش گفت

گیرمو دل‌تورو گفت: اگر قصد دارید افق نگاه خود را راجع به فیلم‌های انیمیشن گسترش دهید، پیشنهاد می‌کنم انیمیشن‌های «لاک‌پشت قرمز» و «پیتر و گرگ» را حتما تماشا کنید.

به گزارش خبرنگار سینما صبا چیزی به برگزاری مراسم اسکار نمانده است. یکی از جوایز مهم و البته جذاب این مراسم بهترین انیمیشن است.

در تاریخ این مراسم نام انیمیشن‌های بزرگ و خاطره‌سازی از جمله «شرک»، «در جست‌وجوی نمو»، «شهر اشباح» و «دا‌ستان اسباب بازی‌ها» حک شده است. در این راستا نام کارگردان‌های بزرگی همچون «هایائو میازاکی» و «استیون اسپیلبرگ» به چشم می‌خورد. نام‌هایی که هر ساله رقابت جذابی را در این بخش رقم می‌زدند.‌

اسکار ۲۰۲۳ اما از چنین رقابتی برخوردار نیست. گیرمو دل‌تورو با ساخت پینوکیویی به سبک خودش، تاکنون تمام جوایز را درو کرده است. به همین جهت تماشای او هنگام گرفتن اسکار تصویر دور از انتظاری نیست. از این رو تمام توجه رسانه‌ها و پلتفرم‌های سینمایی معطوف به گفته‌های اوست. آخرین گفته‌های دل‌تورو مربوط به شب گذشته است. او بیشتر درباره‌ فیلم‌های انیمیشن و سپس پیرامون انیمیشن پینوکیو صحبت کرد. دل تورو پیرامون یکی از مهم‌ترین ایده‌های خود گفت: اولین تصمیمی که بعد از شروع ساخت انیمیشن پینوکیو گرفتم این بود که تام کِنی باید صداپیشه شخصیت موسولینی باشد.

او در ادامه افزود: اگر قصد دارید افق نگاهتون را راجع به فیلم‌های انیمیشن گسترش دهید، پیشنهاد می‌کنم انیمیشن‌های «لاک‌پشت قرمز» و «پیتر و گرگ» را حتما تماشا کنید.

 

گیرمو دل‌تورو پیش از این در گفت‌وگو با لترباکس به آثاری همچون «کابوس قبل کریسمس» و «والاس و گرومیت» اشاره کرده بود.

کارگردان فیلم «هزارتوی پن» فیلم‌سازان تازه‌کار را نصیحت کرد و گفت: هیچ وقت با ترس محصولی رو تولید نکنید، در خلق آثار نترس باشید.

دل تورو در پایان صحبت های خود به تمام علاقه‌مندان به آثار انیمیشن پیشنهاد کرد که فیلم‌های رنه لالوکس، ساتوشی کن و مامورو هوسودا را تماشا کنند.

از آثار کارگردان‌های مذکور می‌توان به «بازیگر هزاره» ساخته ساتوشی کن و «پسر و دیو» ساخته مامورو هوسودا اشاره کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است