علاقمندان به تست گویندگی به غرفه ایران‌صدا آمدند/ آزمون از ۲۲۰ نفر در نمایشگاه رصتا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
خبر

علاقمندان به تست گویندگی به غرفه ایران‌صدا آمدند/ آزمون از ۲۲۰ نفر در نمایشگاه رصتا

مسئول غرفه ایرانصدا در نمایشگاه رصتا با اشاره به ایده موفق ساترا در برگزاری نمایشگاه رصتا از استقبال ۲۲۰ نفر از مخاطبان از تست گویندگی این مجموعه در نمایشگاه خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه رصتا علی جعفری مسئول غرفه ایرانصدا در نمایشگاه رصتا درباره فعالیت ایرانصدا در حوزه محتوای صوتی توضیح داد: ایرانصدا رادیوی اینترنتی معاونت صداست که تولیدات صدامحور را در بستر وب پخش می‌کند. از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده است و از بزرگترین تولیدکنندگان محتوایی صوتی در اینترنت است.

وی درباره تست گویندگی که از مخاطبان گرفته شده است بیان کرد: ما دومین دوره آزمون جذب و پرورش گویندگان ایرانصدا را این روزها در نمایشگاه رصتا برگزار می کنیم. دوره اول امسال در نمایشگاه کتاب برگزار شد حدود ۱۵۰۰ نفر تست دادند که در مرحله اول ۷۰ نفر و در مرحله دوم ۴۰ نفر انتخاب شدند و در کلاس ها حضور یافتند. ۵۵ ساعت کلاس برگزار شد و بعد از این دوره آموزشی هم تعدادی انتخاب می شوند که با ما همکاری کنند.

وی درباره فعالیت های این افراد برگزیده عنوان کرد: این تست در حوزه گویندگی و صدابازیگری است و افرادی که در خروجی نهایی موفق شوند در حوزه‌های مختلفی با ما همکاری دارند. بخش عمده ای از تولیدات ما کتاب گویاست که به صداهای جدید نیاز داریم.

جعفری درباره افراد شرکت کننده نیز خبر داد: تا امروز ۲۲۰ نفر در تست گویندگی و صدابازیگری شرکت کرده‌اند و آزمون این تست را کمی نسبت به دوره اول تغییر دادیم.

وی درباره برخی از شرکت‌کنندگان که ممکن است در این آزمون پذیرفته نشوند اما در کلاس های گویندگی به آنها گفته می‌شود از صدای خوبی برخوردارند عنوان کرد: ما کار انتفاعی انجام نمی‌دهیم و دنبال کسب درآمد نیستیم. اینجا پولی را رد و بدل نمی شود که بخواهیم هنرجوی بیشتری داشته باشیم ولی در کلاس‌های بازیگری به دلیل منفعت مادی به دنبال هنرجویان بیشتر هستند.

جعفری در پایان درباره استقبال از این گویندگی گفت: به نسبت نمایشگاهی که در آن هستیم که خیلی هم شلوغ نبود استقبال خوبی صورت گرفت. از صبح که غرفه باز می شود علاقمندان می آیند تا لحظه ای که هستیم. فردا هم که آخرین روز نمایشگاه است حضور داریم.

نخستین نمایشگاه رصتا از ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه در محل دائمس نمایشگاه های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. این رویداد طی تاریخ‌های یاد شده از ۹ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است