محمود گبرلو: مدیریت پلتفرم‌‌ها مهم‌تر از تعدد آن‌هاست

به گزارش صبا، محمود گبرلو منتقد سینما و تلویزیون در خصوص اهمیت جایگاه پلتفرم‌ها گفت: من فکر می‌کنم پلتفرم‌ها الان قدرت برتر در جذب محتوا هستند. به هر طریقی حساب کنید مخاطب امروز مدل تصویری پلتفرم‌ها را در قالب‌های مختلف بهتر استقبال می‌کند. خوب است از این فرصت طلایی تماشاگر که تقریباً می‌توان گفت با وجود سینمای پرهزینه و شبکه‌های متعدد تلویزیون، پلتفرم برای مخاطب در دسترس‌تر است، چون قدرت انتخاب را به آن‌ها می‌دهد.

وی افزود: نکته‌ای که مهم است پراکندگی پلتفرم‌هاست که به واسطه آن، مخاطب خودش را از دست می‌دهد. چون پلتفرم‌ها هنوز نمی‌دانند با تماشاگر ایرانی چطور ارتباط برقرار کند با مدل‌های اروپایی و آمریکایی در اکثر پلتفرم‌های خارجی مواجه می‌شود و مشکلی برای دسترسی به آن‌ها ندارد. اما این انتظار می‌رود وارد پلتفرم‌های ایرانی می‌شود آن‌ها را به فرهنگ و هویت خودش نزدیک کند. در واقع اگر مردم قصه، داستان، زندگی و هویت خودشان را در پلتفرم‌ها ببینند و احساس کنند با دیدن این نوع برنامه‌های مختلف و متنوع در پلتفرم‌ها آرامش می‌بینند صددرصد بیشتر جذب می‌شوند.

گبرلو خاطرنشان کرد: نکته‌ای که مهم است مدیریت این پلتفرم‌هاست. ما این را نباید احساس کنیم، چون ما پلتفرم‌های مختلف داریم این‌ها رها شده و هرکاری دوست دارند انجام دهند. به ضرر خودشان است و باید با تعامل و اتحاد در کنار هم و البته در رأس آن، هدایتگری و راهبری اتفاق بیفتد. فضای ایجاد گفتمان در بین این‌ها ایجاد شود تا همه احساس کنند نیاز مخاطب واقعی چیست.

این منتقد سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برگزاری این نمایشگاه و تشکیلات ساترا این حرکت را انجام داده و در آینده این صنعت خیلی تأثیرگذار است. برای اینکه این پلتفرم‌ها رونق بگیرند و بیشتر معرفی شوند و «رصتا» باعث شد تا خود من که تاکنون نمی‌دانستم این همه پلتفرم و رسانه داریم، با پلتفرم‌های متنوعی مواجه شدم. چه شبکه‌های متعدد و متنوعی که فکر‌های نویی دارند و می‌توانند به ما کمک کنند.