میرزاخانی: ۱۳۱ سالن به سینماهای کشور اضافه شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
گزارش صبا از نشست رسانه‌ای گزارش عملکرد یکساله موسسه سینما شهر؛

میرزاخانی: ۱۳۱ سالن به سینماهای کشور اضافه شد

بر اساس گزارش عملکرد یکساله موسسه سینماشهر، ۱۳۱ سالن سینما در سال ۱۴۰۱ به چرخه اکران اضافه شد. بر این اساس، در زمان حال ۲۵۲ سینمای فعال در سطح کشور موجود است که در میان تمامی استان‌ها تهران بالاترین میزان مخاطب را دارد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، نشست رسانه ای گزارش عملکرد یکساله موسسه سینما شهر امروز ۱۴ اسفند برگزار شد.

در این جلسه هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر در سخنانی بیان کرد: این سازمان بازوی پیشرفته سازمان سینمایی در پیش تولید و پس تولید است. امسال با وجود تمام مسائل و مشکلات موجود نسبت به سال گذشته اتفاق بهتری را در سینما شاهد بودیم به نحوی که باید بگویم آمار فروش از ۴۰۰ میلیارد تومان گذشته است.

وی افزود: در زمان حال ۲۵۲ سینمای فعال داریم. در میان تمامی استانها تهران بالاترین میزان مخاطب را دارد. همچنین میزان فروش در پایتخت بیش از دیگر استان هاست رده‌های دوم در این حوزه به خراسان رضوی و اصفهان تعمیم پیدا می‌کند.

میرزاخانی ادامه‌داد: کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و اردبیل پایین‌ترین میزان فروش و مخاطب را در کشور دارند. برای همین نیاز است با سیاست بلیط های شناور و دادن سوبسید مردم این منطقه را به سینما رفتن علاقه مند کنیم.

مدیرعامل موسسه سینما شهر گفت: در میان ماه های سال، شهریور بیشترین میزان مخاطب را داراست. بعد از این ماه، بهمن توانسته مخاطب بیشتری را به سالن‌های نمایش بکشاند.

وی در بخش دیگری از این جلسه تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته سال ۹۸ بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. در این سال تعداد مخاطبان نیز بسیار بالا بود موفقیت در این سال سرمایه‌گذاران را به سمت سینما داری متمایل کرد ولی متاسفانه شیوع بیماری کرونا بسیاری از اتفاقات مثبت را خنثی کرد.

میرزاخانی ادامه داد: از سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا مخاطب از سینما دور شد ولی از ابتدای سال ۱۴۰۱ با کنترل این بیماری مجدد مردم به سالن‌های سینما آمده اما متأسفانه اتفاقاتی که در مهر ماه رخ داد مجدداً مردم را از سینماها دور کرد.

وی اعلام کرد: پردیس‌های کورش، ایران مال و آزادی موفق ترین سالن‌های نمایش در سراسر کشور هستند. جالب است هر سه سالن نیز در تهران قرار دارند درباره سالن های اضافه شده به چرخه نمایش نیز ۱۳۱ سالن در سال گذشته به چرخه اکران اضافه شده است.

میرزاخانی با بیان اینکه موسسه سینماشهر ۱۸ میلیارد تومان به سالن سازی کمک کرده است گفت: در تفاهمات صورت گرفته با استانداری ها تصویب شده که هر استانداری خود نیمی از هزینه های سالن سازی را بر عهده بگیرند.

میرزاخانی در انتها تاکید کرد: برای رونق سینما سیاست های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها اکران فیلم خارجی است. درباره سینماهای تعطیل نیز باید اضافه کنم به دلیل درآمدزا نبودن این سالن‌ها، صاحبانشان تمایلی به بازگشایی سینماهایشان ندارند.

 

گزارش کامل را اینجا بخوانید

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است