مدیران شبکه‌های تلویزیونی درباره رصتا چه گفتند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۲

مدیران شبکه‌های تلویزیونی درباره رصتا چه گفتند؟

وحید جلیلی قائم‌مقام امور فرهنگی سازمان صداوسیما به همراه مدیران چند شبکه تلویزیونی از نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بازدید کردند.


به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رصتا، وحید جلیلی قائم‌مقام امور فرهنگی سازمان صداوسیما از غرفه‌های مختلف نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بازدید کرد و با بسیاری از صاحبان پلتفرم‌ها به گفت‌وگو پرداخت.
در این میان برخی از شبکه‌های تلویزیونی به همراه سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما به نمایشگاه رصتا آمده بودند. سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در گفت‌وگویی با ستاد خبری نمایشگاه به این نکته اشاره کرد: نمایشگاه بستری را به وجود آورده است که سکوها خود را معرفی کنند و مخاطب هم با امکانات و قابلیت و خدمات سکوها آشنا شوند خدمات سکوها از پرداخت بانکی تا خرید کالا را گاهی شامل می شود و اتفاقاتی چند جانبه است که فراتر از فضای صوت و تصویر فراگیر است.
وی با اشاره به قابلیت‌های متنوع سکوها اضافه کرد: برخی از سکوهای انتشار چند کاربری شدند و همه‌چیز منتشر می‌کنند این نمایشگاه هم این قابلیت‌ها را معرفی می‌کند تا مردم و سیاستگذاران بیشتر با این موارد آشنا شوند.
محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت درباره حضور در نمایشگاه رصتا، تأکید کرد: نزدیک به هم بودن و ایجاد تعامل در این نمایشگاه که میان پلتفرم‌ها اتفاق افتاده را بسیار خوشایند می‌دانم. خوشبختانه رصتا این امکان را فراهم کرده که همه بازار صنعت رسانه دور هم جمع بشوند و یکپارچگی و اتحاد را برای رونق ساخت کارهای خوب و مؤثر برای مخاطبین را رقم بزنند.


محمدرحیم لیوانی به عنوان رئیس مرکز صبا (پویانمایی) به تخصصی‌تر شدن نمایشگاه رصتا اشاره کرد. او گفت: ساترا به رشد بهتری رسیده و این اتفاق مبارکی است. یک‌پارچه شدن، هماهنگ کردن و انسجام قواعد بزرگترین کاری است که ساترا انجام داده و در این مدت زمان کوتاه توانست این همه پلتفرم را گردهم آورد و چنین دورهمی شکوهمندی را برپا کند.
علی عبدالعالی به عنوان مدیر شبکه آموزش به خلأ پلتفرم‌هایی که کارهای خوبی در حوزه آموزش و سکوهای رسانه‌ای که بر روی بحث گیم به طور تخصصی کار کنند اشاره کرد. او گفت: من به نمایشگاه رصتا آمدم اما بیشتر جایِ پلتفرم آموزشی خوب و با کیفیتی را خالی دیدم. شاید خود برودکست باید ورود جدّی پیدا کند تا برودبندها به سراغش بروند. در حوزه گیم هم که بازار وسیعی دارد متأسفانه در کشور ما هنوز کمرتنگ است و باید به این دو عرصه خیلی جدّی‌تر فکر کنیم. واضح است که این نمایشگاه می‌تواند به تقویت چنین اتفاقات و خلأهایی کمک کند ای کاش همه بازیگران در این میدان حضور داشتند.
حسن ملکی رئیس شبکه جام‌جم در نمایشگاه رصتا حضور داشت تأکید کرد: اصولاً تلاش در جهت ساماندهی سازوکارهای صوت و تصویر و پلتفرم‌ها کار بسیار مهم، اساسی و لازمی است. به این خاطر که رسمی است که در دنیا صورت می‌گیرد. در دنیا تلاش بر این است به نحوی نظارت بر محتوا در راستای اهداف و منافع کشورها تعریف می‌کنند باشد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسئله در کشور ما مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد از یک دیپلماسی رسانه‌ای در خارج از کشور و یک راهبرد رسانه‌ای در داخل برخوردار نیستیم. این عامل موجب شده هر فعالی در حوزه صوت و تصویر فراگیر محتوای خودش را ارائه بدهد و تناقض‌هایی که در این میان مطرح می‌شود و در واقع مردم تکلیف‌شان را ندانند. کاری که در این نمایشگاه و مجموعه ساترا اتفاق افتاده و ما جلوه‌های آن را در نمایشگاه دیدیم خیلی ارزشمند است.
ملکی افزود: فکر می‌کردم این نمایشگاه تشریفاتی باشد اما آن‌قدر نگاه فنی، انقلابی و فرهنگی دیدم که به وجد آمدم. این اتفاقات باعث شد که قطعاً در آینده کسانی که در حوزه تولید محتوا ورود کنند خودشان را با شاخص‌هایی که ساترا اعلام می‌کند منطبق خواهند کرد.
اشناب مدیر شبکه پنج سیما درباره نمایشگاه رصتا و فضایی که برای نزدیکی صاحبان سکوها با مردم پیش آورده است توضیح داد: این فضا به آشنایی و گفتگوی بیشتر کمک می کند. ما نگران فرهنگ هستیم و باید با نوعی گفتگو و فهم مشترکی از فرهنگ، سلامت، خانواده، کودک و… صحبت کنیم.
وی با اشاره به فضای مجازی و گسترش آن در جوامع عنوان کرد: صنعت تصویر صنعت خشن و وحشتناکی است که نه وطن و نه خانواده می شناسد مثلا در آمریکا بزرگترین مصرف کننده پورنوگرافی خودشان هستند. باید چه در حوزه فضای مجازی وچه مصرف محصولات مختلف به نوعی آگاهی بخشی رسید.

محمدرضا خوشرو به عنوان رئیس شبکه نسیم و البته مدیریت شبکه فراتر که غرفه‌ای در نمایشگاه رصتا دارند از استقبال خوب پلتفرم‌ها و ارتباطی که خودشان توانستند با بقیه پلتفرم‌ها داشته باشند، گفت. او همچنین بر روی این نکته تأکید داشت این نمایشگاه فرصتی مغتنم بود برای اینکه پلتفرم‌ها و سکوهای رسانه‌ای همدیگر را بهتر بشناسند و با اقدامات و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های یکدیگر آشنا شوند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است