جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید به روز عمل کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
محمدرضااسلاملو در حاشیه کارگاه آموزشی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید به روز عمل کند

محمدرضا اسلاملو گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید به روز عمل کند و از تاریخ دور فاصله بگیرد چرا که «مقاومت» واژه ای است پر معنا از مجموعه گفتمان‌هایی که محورهای بسیاری را در خود جای می‌دهد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ نخستین روز کارگاه‌های آموزشی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در دو بخش نسل روایت و عمومی با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه فیلم مقاومت برگزار شد.

محمدرضا اسلاملو یکی از این سینماگران پیشکسوت بود که عصر روز گذشته ۱۳ اسفند در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت با کارگاه (جهان سرمایه داری و سینمای مقاومت) میزبان سینماگران حاضر در این رویداد بود.

اسلاملو در حاشیه این کارگاه در گفتگو با خبرنگار ستادی جشنواره گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به هر شکلی مایه دلگرمی است چرا که کم و بیش نتایجی موثر و مانا‌ خواهد داشت.

وی افزود: این جشنواره خانه بسیاری از سینماگرانی است که این روزها حرفی برای گفتن دارند و آثار درخور‌ و قابل توجهی را خلق کرده اند.

اسلاملو افزود: رویکرد تازه جشنواره فیلم مقاومت در صورتی که مصرانه راه خود را ادامه دهد و برنامه‌ریزی های لازم برای دست‌یابی به اهدافش را داشته باشد بی شک به اتفاقی نو ختم خواهد شد که لازمه و نیاز روز سینمای مقاومت است. این در حالیست که اگر می‌خواهد به چنین دستاورد مهمی دست پیدا کند لازم است تا خرد جمعی را به کار گیرد.

وی ادامه داد: طرح و برنامه ریزی های دقیق و بلند مدت می‌تواند راهی برای متمایز شدن جشنواره باز کند و برای این کار باید از ظرفیت‌های مشورتی با نظریه پردازان به طرح جامعی دست یابد و بر اساس آن گام بردارد تا دنیای تازه‌ای در سینمای ایران و جهان شکل گیرد.

او افزود: جشنواره فیلم مقاومت باید راهنما و راهگشا باشد به این معنا که می‌تواند از ظرفیت‌های تجهیزاتی و اندیشه‌ای خود استفاده کند تا فیلم‌هایی شاخص تولید کند.

اسلاملو در ادامه گفت: این جشنواره می‌تواند سالانه با ساخت دو فیلم سینمایی درجه یک متناسب با نیاز روز داخل و خارجی الگوی مناسبی برای شرکت کنندگان خود باشد به این ترتیب علاقه‌مندان به حضور در این رویداد به مسیری که باید هدایت می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به مدت زمان کوتاه هر یک از کارگاهای آموزشی جشنواره گفت: شک نکنید که هر یک از حاضرین در این این کارگاه ها با اتمام جشنواره دیگر آن هنرمند قبل نیستند چرا که بسیاری آموخته و کسب تجربه کرده اند. اینکه هر کارگاه نهایتا یکساعت است خللی در اثرگذاری آن ایجاد نمی‌کند و حتی اگر فقط یک نفر از شرکت‌کنندگان به دنیای تازه‌ای دست پیدا کند و درچه نویی به رویش باز شود کافی است.

اسلاملو افزود: دورهمی سینماگرانی که به هر نحو حرکتی به سوی سینمای مقاومت کرده اند در این جا خود به تنهایی دنیایی از تاثیرات مثبت برای آینده جشنواره و سینمای کشور دارد که نمیتوان آن را نادیده گرفت. هنرمندان حوزه مقاومت در بخش‌های گوناگون فیلمسازی به لطف جشنواره دور هم‌ جمع شدند تا از دانش و توانایی های یکدیگر باخبر شوند و شاید ساخت اثر تازه ای را با هم آغاز کنند.

وی در پایان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید به روز عمل کند و از تاریخ دور فاصله بگیرد چرا که «مقاومت» واژه ای است پر معنا از مجموعه گفتمان‌هایی که محورهای بسیاری را در خود جای می‌دهد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است