انجمن نمایشگران عروسکی به استقبال بهار رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷

انجمن نمایشگران عروسکی به استقبال بهار رفت

جمعی از اعضای انجمن نمایشگران عروسکی در سالن آمفی تئاتر خانه تئاتر گرد هم آمدند و با اجرای برنامه‌هایی به استقبال بهار و نوروز رفتند.

به گزارش صبا، این مراسم با نوروزخوانی میثم یوسفی، اجرای نمایش خلاق عروسکی توسط مجتبی کاظمی و رقص عروسک‌های نخی توسط سمیه گلباز و با آواز داوود بختیاری همراه بود.

هما جدیکار رییس هیات مدیره انجمن نمایشگران عروسکی در میانه مراسم با اشاره به دلایل برگزاری این برنامه گفت: «دورهم جمع شدیم تا دل‌هایمان شاد شود. سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم که این سال سخت برود و دیگر برنگردد و ما بتوانیم فعالیت‌های عروسکی را دوباره شروع کنیم،‌ چراکه تئاتری‌ با تئاتر زنده است. امیدواریم شرایط را مهیا کنیم تا بتوانیم روی صحنه برویم. در هر شرایطی یک هنرمند می‌تواند کار خود را انجام دهد. می‌توانیم به یاد مادران داغدار روی صحنه باشیم تا عروسک‌ها در صندوق نمانند. آنها چشم به راهند تا دل‌ها را شاد کنند

زهرا مریدی مجری مراسم با اشاره به فعالیت‌هایی که پس از زلزله خوی انجام گرفته گفت: «زهرا طباطبایی به خوی رفته. هادی حجازی‌فر همان روزهای ابتدای کالا و وسایل زیادی را برای کمک به بازماندگان  به این شهر فرستاد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همان روزهای اول پس از زلزله تریلی سیار خود را به این شهر فرستاده است که هریک از اعضا که توانایی سفر و اجرای نمایش در این شهر داشته باشند، می‌توانند برای این کار ابراز آمادگی کنند.»

او تماس تلفنی با شویدی که مسوول تریلی سیار کانون است، برقرار کرد و او گزارشی از روند فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خوی ارائه داد.

در ادامه مراسم از درگذشتگان و پیشکسوتان نمایش عروسکی یاد شد و فریبا جدیکار از اهدای عضویت افتخاری این انجمن به مرضیه برومند و مجید قناد خبر داد.

مجید قناد که در مراسم حضور داشت از جدیکار که حامی فعالان نمایش عروسکی است تشکر کرد و با یاد کردن از افرادی مانند جواد ذوالفقاری و کامبیز صمیمی‌مفخم  با ذکر خاطراتی از سختی‌های کار در تلویزیون در دهه شصت از نمایشگران عروسکی خواست با وجود تمامی سخت‌گیر‌ها و دشواری‌ها کار کنند تا راه برای دیگران هموار شود.

تقدیر از متولدان اسفند ماه انجمن نمایشگران عروسکی که در سالن حضور داشتند و اهدای هدیه کوچکی که توسط یکی از اعضا طراحی و ساخته شده بود به عنوان عیدی و گرفتن عکس دست‌جمعی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

سفره هفت‌سینی که توسط اعضای انجمن طراحی و چیده شده بود هم در کنار صحنه گذاشته شده بود که اعضا در کنار یکدیگر با آن عکس یادگاری می‌گرفتند.




هنوز دیدگاهی منتشر نشده است