سه جایزه جشنواره بلگراد برای «جنگ جهانی سوم»

به گزارش صبا، پنجاه و یکمین جشنواره فیلم بلگراد که از قدیمی ترین جشنواره های فیلم اروپاست، امشب به کار خود پایان داد و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی سه جایزه اصلی جشنواره را به خود اختصاص و جایزه «ویکتور بلگراد بهترین فیلم جشنواره»، «جایزه بهترین کارگردانی» و «جایزه بهترین بازیگر مرد» برای محسن تنابنده را دریافت کرد. 

فیلم «جنگ جهانی سوم» هم اکنون در بیست و یکمین حضور بین المللی اش در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم لوکزامبورگ به نمایش در آمده که مراسم اختتامیه این رویداد هم هفته آینده برگزار خواهد شد.

این فیلم تاکنون ۹ جایزه بین المللی دریافت داشته است و در شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده است که مراسم این جایزه نیز در روز ۲۱ اسفند در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت و در فهرست فیلمهای جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ نیز قرار گرفت.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.