جایزه اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا به «همه چیز …» رسید / جایزه فیلمنامه‌اقتباسی برای «گفت‌وگوهای زنانه» سارا پولی | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۷

جایزه اتحادیه فیلمنامه‌نویسان آمریکا به «همه چیز …» رسید / جایزه فیلمنامه‌اقتباسی برای «گفت‌وگوهای زنانه» سارا پولی

اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا WAG هم یکی از دو جایزه اصلی خود را به «همه چیز همه جا بلافاصله» اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، این اکشن علمی تخیلی جایزه بهترین فیلمنامه اصیل و غیراقتباسی را از آن خود کرد.

این اتحادیه در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی هم جایزه اش را «گفت‌وگوهای زنانه» سارا پولی داد

اهدای این جایزه یکی از شگفتی‌های مراسم اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا بوده است، که چندین شگفتی دیگر هم با خود به همراه داشت.

مراسم جوایز اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا آخرین مراسم اهدای جوایز سینمایی هالیوود قبل از برگزاری مراسم سالانه اسکار به حساب می آید.

«همه چیز …» که برنده اصلی مراسم های سینمایی فصل اهدای جوایز بوده است، در رقابت با فیلمنامه فیلم‌های فیبلمن‌ها، منوی غذا، نوپ و تار موفق به کسب جایزه شد.

رقبای گفت‌وگوهای زنانه هم فیلمنامه های اقتباسی «بلک پنتر: واکاندا برای همیشه»، «پیاز شیشه ای: یک چاقوکشی پررمزوراز»، «او گفت» و «تاپ گان: ماوریک» بودند.

دانیل کوآن و دانیل شینرت موفقیت خود را یک موفقیت برای فیلمنامه نویسان غیرمتعارف و غیرانگلیسی زبان دانستند و گفتند کار نگارش فیلمنامه بسیار سخت و پیچیده است و آنها بسیاری اوقات رشته کار نگارش از دستشان درمی رفت. این دو هنرمند به شوخی از تراپیست‌های خود تشکر ویژه ای کردند که در طول نوشتن فیلمنامه همه چیز .. به داد آنها رسیدند و درمانشان کردند!

اما توجه اصلی مراسم و شرکت کنندگان در آن، به سارا پولی بود که فیلمنامه اش را براساس داستان نوول پرخواننده میریام تویس نوشته است.

 

سخنان تشکرآمیز پولی در ارتباط با اقدام تازه اتحادیه بود که سرگرم گفت و گوهای نهایی با صنعت سینمای آمریکا برای نوشتن یک قرارداد جدید همکاری است.

پولی با اشاره به این گفت و گوها اظهار کرد: «داستان فیلم من در رابطه با یک اقدام مشترک و دسته جمعی است که به واسطه یک سری گفت و گوی طولانی مدت و سخت صورت می گیرد.این داستان درباره داشتن یک سری گفت و گوی سخت و طاقت فرساست، گفت و گوهایی که قرار است برای آدمها مسئولیت آور باشد و کمک کند تا آینده بهتری خلق شود.»

در عین حال، پولی از معلمهای خود هم تشکر ویژه‌ای کرد و گفت:« اولین معلم‌های من کسانی بودند که به‌جای وادار کردنم به ریاضی خواندن، تشویقم کردند که کتاب بخوانم و آنچه را در ذهن دارم روی کاغذ بیاورم.»

مراسم اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا در کنار اهدای ج.ایز به فیلمنامه‌های اقتباسی و اریژینال سینمایی، تعدادی جایزه هم به بهترین‌های سال تلویزیون داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000