جشنواره مقاومت بدون هدف‌گذاری تبدیل به یک دورهمی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۲
مدرس کارگاه‌ آموزشی جشنواره مقاومت در بخش نسل روایت:

جشنواره مقاومت بدون هدف‌گذاری تبدیل به یک دورهمی می‌شود

مدرس کارگاه‌ آموزشی جشنواره مقاومت در بخش نسل روایت گفت: جشنواره مقاومت باید با ریل‌گذاری، فیلم‌سازی را به سمت درست خود هدایت کند. اگر سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری درستی نداشته باشیم، برگزاری جشنواره تبدیل به یک دورهمی می‌شود.

به گزارش صبا، سیدمهدی میرغیاثی نویسنده و کارگردان از اساتید کارگاه‌های آموزشی جشنواره مقاومت در بخش نسل روایت، درباره نحوه برگزاری جشنواره گفت: اینکه جشنواره مقاومت از پایتخت خارج شده و‌ در مکان دیگری برگزار می‌شود قدم مبارکی است. تنوع در اجرای برنامه‌ها با حضور اساتید و کارشناسان بسیار قابل توجه و خوب انجام شده است.

او درباره موضوع کارگاه آموزشی خود گفت: در کارگاهی که برگزار شد درمورد «فیلم‌سازی تک نفره» صحبت شد. ما فیلم‌سازان همیشه دارای شرایط عادلانه و با امکانات خوبی نیستیم که بتوانیم همیشه فیلم بسازیم. در این کارگاه به راه‌هایی که یک فیلم‌ساز بتواند به تنهایی فیلم بسازد اشاره شد. فیلم‌ساز باید بتواند با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای ساخت یک فیلم در شرایط تنهایی، با بودجه و امکانات کم پروژه را جلو ببرد و فیلمسازی خود را تداوم بخشد. در حوزه‌هایی مانند مقاومت و مستند لازم است عوامل اجرایی کم باشند. به طور مثال شخصی که می‌خواهد در مناطق جنگی مانند سوریه فیلم بسازد، باید توانایی پیش بردن پروژه خود را با نیرو و ابزار کم داشته باشد.

میرغیاثی همچنین درباره چشم انداز بلندمدت جشنواره مقاومت تاکید کرد: جشنواره باید ریل‌گذاری شود و فیلم‌سازی را به سمت درست خود هدایت کند. اگر سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری درستی نداشته باشیم، برگزاری جشنواره تبدیل به یک دورهمی می‌شود.

او اظهار داشت: تغییر عنوان جشنواره «دفاع مقدس» به جشنواره «مقاومت»، قدم درست و فکر شده‌ای بود. این اقدام مفهوم مقاومت را گسترش داده و از جنگ بین ایران و عراق فراتر می‌برد. مقوله مقاومت، مقوله تقابل خیر و شر و جنگ بین حق و باطل را پوشش می‌دهد.

میرغیاثی در پایان با ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری جشنواره مقاومت تصریح کرد: نکته مهم در جشنواره‌ها حمایت قبل از تولید از فیلم‌سازان است. اینکه جشنواره فیلم‌های سینماگران را دریافت کند و جایزه بدهد کار خوبی است اما ارزشمند نیست. بهتر است در کنار برگزاری جشنواره حتما فیلم‌سازان و موضوعات آنها هدایت شوند. در کارگاه‌ها با اساتید همراه به یک‌سری تولیدات تحت عنوان الگوی جشنواره برسند و آن فیلم‌ها وقتی در فستیوال اکران می‌شود و دیده شود قطعا فیلم‌ساز می‌تواند مسیر روشنی را برای خود پیدا کنند.

میرغیاثی در پایان ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای همه عوامل اجرایی جشنواره مقاومت گفت: جا به جایی جشنواره از تهران به یک شهر یا منطقه دیگر حتما دردسرها و سختی‌هایی داشته اما برکاتی هم درون خود دارد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است