نشست اتحادیه بین‌المللی فیلمسازان مستقل جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴

نشست اتحادیه بین‌المللی فیلمسازان مستقل جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از اهالی رسانه و فیلمسازان بین‌المللی حاضر در این رویداد در خلیج فارس با بررسی تشکیل اتحادیه فیلمسازان مستقل جشنواره میزبانی کرد.

 

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، شب گذشته دوشنبه ۱۵ اسفند ماه جمعی از اهالی رسانه و فیلمسازان بین‌المللی در نشستی صمیمی با کارشناسان و اعضای ستادی جشنواره فیلم مقاومت دیدار و گفتگو کردند.

این نشست که با حضور مهمانان خارجی جشنواره از کشورهای گوناگون از جمله تیسیر سلیمان از فلسطین، حسین سماحه از لبنان، علیرضا اوزکان از ترکیه، علی جان از تاجیکستان، منصف بربوش از تونس، سید مرتضی از عراق،سید علوی از پاکستان، فردوس محمد اسحاق از سوریه،آگوستین زوالیوس از آرژانتین،محمد مصطفی از نیجریه برگزار شد به بررسی ضرورت های شکل گیری اتحادیه فیلمسازان مستقل جشنواره فیلم مقاومت اختصاص یافت. شکل گیری این اتحادیه در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت صورت گرفته که در دور جدید و رویکرد متفاوت خود اهداف جدیدی را دنبال می‌کند.

در این نشست مهمانان خارجی پیرامون برنامه ریزی اتحادیه فیلمسازان مستقل با اعضای ستاد برگزاری جشنواره بحث و گفتگو کردند و تاکید داشتند در صورت نهایی شدن تشکیل این اتحادیه به دلیل تمایزهای فرهنگی میان کشور‌های مختلف شرکت کننده به خرد جمعی نیاز است. در این بخش تصمیم گرفته شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشکیل اتحادیه با شور و مشورت از همین دوستان از راه‌های در دسترس انجام شود تا هرگونه خللی در ادامه راه این اتحادیه رفع شود و کار به خوبی و با موفقیت پیشرفت داشته باشد.
مهمانان تاجیکستان جشنواره هم در این نشست به ابعاد تازه ای از مقاومت پرداختند و در مورد مقاومت و زاویه دید آنها در کشور خودشان نکات قابل توجهی را عنوان کردند که نشان می‌دهد پهنای تابش نور مقاومت محدودیت ندارد و در هر نقطه جغرافیای دنیا می‌تواند به شکل و شیوه از متفاوت خود را نشان دهد و بروز کند.

همچنین مهمان اهل آذربایجان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز بیان تازه ای از مقاومت را عنوان کرد و از مدیران و سیاستگذاران جشنواره خواست تا در بخش بین‌الملل و تشکیل اتحادیه فیلمسازان مستقل جشنواره ابعاد گسترده ای از مقاومت که در هر کشور به نوعی متفاوت پیگری می‌شود در نظر گرفته شود.

گفتنی است نخستین بار تشکیل اتحادیه فیلمسازان مستقل فیلم مقاومت را جلال غفاری قدیر دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نخستین نشست رسانه‌ای خود مطرح و گفته بود:« در این دوره بنا داریم اتحادیه فیلمسازان مستقل را شکل دهیم و آیین نامه و هویت آن را اعلام کنیم. »

این نشست در راستای دستیابی جشنواره به نقطه آغازی بر طراحی آیین نامه و شکل گیری هویت اتحادیه فیلمسازان مستقل برگزار شد.

گفتنی است هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ۳۵۴ نقطه از ۳۲ استان کشور به صورت سراسری و همزمان با برگزاری مرحله نهایی آن در خلیج فارس به دبیری جلال غفاری قدیر در حال برگزاری است.

اختتامیه این جشنواره ۱۷ اسفند همزمان با میلاد امام زمان (عج) روی ناو شهید رودکی در آب های خلیج فارس برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است