فیلمی که نادر طالب‌زاده به امام زمان (عج) تقدیم کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
انجیل می‌گوید: او با لشکری از آسمان به زمین خواهد آمد و برقش از شرق به غرب ساطع خواهد شد

فیلمی که نادر طالب‌زاده به امام زمان (عج) تقدیم کرد

«بشارت منجی» فیلمی بود که زنده‌یاد نادر طالب زاده آن را به امام زمان (عج) تقدیم کرد.


به گزارش صبا، «نادر طالب‌زاده» کارگردان فیلم / مجموعه «بشارت منجی»، این پروژه را اواخر دهه هشتاد با رویکرد آخرالزمانی و با هدف تعامل عقیدتی با جهان کارگردانی کرد که هم در قالب سینمایی و هم در قالب یک سریال ۱۲ قسمتی مورد توجه مخاطبان جهانی واقع شد. او خود درباره این فیلم گفته بود: مصلوب کردن حضرت مسیح، ظهور دوباره و بشارت بازگشت ایشان، از نکات دیگر این فیلم است. این فیلم استراتژی خاصی را دارد و در واقع هم تاریخ را بیان می کند و هم آنچه را قرآن تبیین کرده است. برای ساخت این فیلم با مسیحی‌ها بحث و گفت‌وگوی دوستانه داشتم و برخی اسناد را آنها در اختیارم گذاشتند. البته زمانی که فیلم را می‌ساختیم، ارتباط لازم نبود؛ چون می خواستیم از روایات اسلامی استفاده کنیم و بعد از این که فیلم آماده شد، باید با آنها گفتگو کنیم. شاید مهم ترین کاری که این فیلم انجام می دهد، ایجاد محیطی برای بحث و تبادل‌نظر و گفتگوی ادیان یا به عبارت صحیح‌تر، گفتگوی عقاید و مذاهب است. بحث و مناظره علمی بین ما و آنها، یکی از مباحث ضرروی است که با زبان فیلم بیان می شود تا محیط برای بحث مساعد شود. در این سفر ملاقات‌هایی با علما صورت گرفت که باعث فیلمبرداری بخشی از سخنان مسیح شد که در فیلم نبود. در این سخنان که در انجیل آمده است، حضرت مسیح به پسر انسان اشاره می‌کند؛ همان کسی که آخرالزمان می‌آید و اشاره او به امام زمان(عج) است. انجیل می‌گوید: او با لشکری از آسمان به زمین خواهد آمد و برقش از شرق به غرب ساطع خواهد شد. وقتی بیاید، جنگ بزرگی در خواهد گرفت و حکومت او جهان را خواهد گرفت و او عدل را در جهان گسترش خواهد داد. ما می‌خواستیم بگوییم که امکان ندارد حضرت مسیح درباره کسی که او قائم مقامش خواهد بود، هیچ سخنی نگوید.


طالب‌زاده گفته بود: آمادگی غرب برای تحول طبیعی است و در این راستا باید تلاش کرد. این فیلم، هیچ فرقی باکارهای قبلی من ندارد؛ این هم یک مستند دیگر است که مخاطب آن، فقط ایران نیست و نود درصد مخاطبان آن، خارج از ایران هستند. می‌خواستم برای آنهایی که سال‌ها در میانشان زندگی کردم و میهمان کشورهاشان بودم، خدمتی انجام دهم و بگویم که جهان اسلام در مورد مسیح معرفت دارد.
این فیلم قطعاً موءثر خواهد بود. من نخواستم آنها با این فیلم مسلمان شوند؛ بلکه می خواستم آنها با این فیلم، تاریخ خود را بهتر بشناسند. خواستم بگویم این موضوع حقیقت اسلامی‌اش این است و این کار در واقع یک کار ضد جهالت بود؛ چون خیلی از احبار و کشیشان از جهالت عامه، سوء استفاده می‌کنند. به این دلایل، اگر قرار باشد این فیلم را هدیه دهم، اگر شعار نباشد، به امام زمان(عج) تقدیم می‌کنم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است