کتابخانه مرکزی قم افتتاح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کتابخانه مرکزی قم افتتاح شد

کتابخانه مرکزی قم طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، دبیرکل نهاد و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی کشور افتتاح شد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه مرکزی قم چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه همزمان با نیمه شعبان و نوزدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی کشور افتتاح شد.

پروژه کتابخانه مرکزی قم سال ۱۳۹۱ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آغاز شد. افتتاح این کتابخانه، به عنوان دوازدهمین کتابخانه مرکزی استانی،  ادای دینی به مردم فهیم استان قم است و باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای استان می‌شود.

پروژه این کتابخانه در خیابان امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۴ طبقه احداث شده است. مخزن آن به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و کاربری‌هایی نظیر نشریات، مرجع و کلاس‌های آموزشی هر کدام به مساحت ۷۰ متر مربع است.

گفتنی است، کتابخانه‌های عمومی در ایران تنها مرکزی است که به گروه‌های خاص از جمله نابینایان و ناشنوایان خدمات ارائه می‌دهد و در حوزه‌های مختلف پیشرو است. علاوه بر این طی سال‌های اخیر کتابخانه‌های مرکزی به عنوان نسل جدید کتابخانه‌های عمومی با بیش از ۴۰ خدمت فرهنگی و اجتماعی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز و افتتاح شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است