وضعیت گیشه نوروز ۱۴۰۲ بهتر از گذشته خواهد شد

«حامد مظفری» رورنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، در مورد چینش اکران نوروز 1402 گفت: با توجه به اتفاقاتی که از آبان ماه افتاد و با اکران فیلم سینمایی «بخارست» ساخته مسعود اطیابی، سینما دوباره روی دور خود در زمینه جذب مخاطب قرار گرفت، شرایط مطلوب‌تری به وجود آمد. یعنی «بخارست» بقیه فیلمسازانی که به خاطر ناآرامی‌ها از اکران فیلم‌های‌شان می‌ترسیدند کمک کرد که تا ترس را کنار بگذارند و فیلم‌های خود را اکران کنند.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه خبری-تحلیلی سینماروزان ادامه داد: از طرفی هم فیلم‌هایی که مشکل داشتند؛ مثل «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس و «چپ راست» ساخته حامد محمدی، توانستند پروانه نمایش بگیرند و در‌‌ واقع اکران عمومی این فیلم‌ها، سبب شد تا رونقی که «بخارست» در گیشه سینماها ایجاد کرده بود، امتداد یابد. اخیرا هم که فیلم سینمایی «خط استوا» ساخته اصغر نعیمی روی پرده رفته و فروش بدی هم نداشته است.

مظفری در ادامه گفت: من فکر می‌کنم این ترکیبی که برای نوروز چیده‌ شده که متشکل از یک فیلم دفاع مقدسی (غریب ساخته محمدحسین لطیفی) و سه فیلم‌ کمدی و شادی آور («ملاقات با جادوگر» ساخته جمشید بهرامیان، «فسیل» ساخته کریم امینی و «عروس خیابان فرشته» ساخته مهدی خسروی) است؛ ترکیب بدی نباشد و نمایش عمومی این فیلم‌ها در کنار هم موجب شود تا شرایط سینما به مراتب بهتر شود.

او ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که نوروز امسال به گونه‌ای است که بعد از سه روز اول تعطیلات، ماه رمضان آغاز می‌شود. باید دید که امسال هم طرح افطار تا سحر را اجرا می‌کنند یا نه. اگر بتوانند مجوزش را از نهادهایی مثل اماکن و نیروی انتظامی بگیرند، مطمئنا اکران رمضان امسال می‌تواند یک رکوردشکنی داشته باشد، چون ممکن است به دلیل هماهنگی نوروز و رمضان، مردم بعد از افطار به سینما بروند. همان طور که چندین سال پیش، فیلم‌های «چندکیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی و  «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی اکران شده بود و بعضی سینماها تا صبح، سانس می‌گذاشتند. شاید امسال هم این اتفاق تکرار شود.

مظفری در پایان گفت : من فکر می‌کنم که با این ترکیب اکران نوروزی، وضعیت گیشه نوروز 1402 از سال گذشته خیلی بهتر باشد.