وزیر ارشاد به تماشای «سلول شماره ۱۴» و نسخه اسپانیولی «سلام فرمانده» نشست | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲

وزیر ارشاد به تماشای «سلول شماره ۱۴» و نسخه اسپانیولی «سلام فرمانده» نشست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز از سفر خود به کشور ونزوئلا ضمن بازدید از نمایشگاه فرهنگی هنری ایران و ونزوئلا به تماشای نمایش «سلول شماره 14» و اجرای سرود سلام فرمانده به زبان اسپانیولی نشست.
به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در ادامه سفر خود به ونزوئلا از نمایشگاه فرهنگی هنری ایران و ونزوئلا در شهر کاراکاس بازدید به عمل آورد.
وزیر فرهنگ در میان استقبال پرشور شرکت کنندگان و مخاطبان ونزوئلایی این نمایشگاه از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و به همراه تعداد زیادی از علاقمندان به تماشای تئاتر «سلول شماره ۱۴» برگرفته از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری با همین عنوان نشست.
همچنین در پایان این تئاتر، اجراکنندگان و هنرمندان ونزوئلایی با در دست داشتن پرچم های ایران و ونزوئلا سرود «سلام فرمانده» را به زبان اسپانیولی اجرا کردند.
اسماعیلی در پایان تماشای اجرای نمایش و سرود از تمامی بخش های نمایشگاه از جمله مد ولباس، کودکان، صنایع دستی و کتاب بازدید به عمل آورد و با حاضرین در این غرفه ها از جمله جوانان و کودکان به گفتگو نشست.
گفتنی است، نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ایران و ونزوئلا به همت موسسه تنظیم و نشر دفتر مقام معظم رهبری و موسسه نسیم رحمت در کاراکاس برپا شده است.
بازدید از مرکز اسلامی ونزوئلا 
همچنین وزیر فرهنگ در ادامه برنامه های خود با حضور در مرکز اسلامی ونزوئلا با رئیس، مسئولین و برخی فعالان فرهنگی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام سهیل اسعد، رییس مرکز اسلامی ونزوئلا به ارائه گزارشی از همکاری های فرهنگی بین دو کشور، ترجمه و چاپ کتاب و اجرای برنامه های مناسب اشاره کرد و به معرفی بخش های مختلف موسسه پرداخت.
اسماعیلی هم ضمن ابراز خرسندی از همکاری های رو به رشد دو کشور در زمینه های مختلف به اشتراکات فراوان موجود به ویژه در موضوع مقاومت و مبارزه با استکبار و تروریسم رسانه ای اشاره کرد و این حوزه ها را زمینه ای مناسبی برای همکاری های دو کشور به ویژه در حوزه ترجمه و نشر کتاب دانست.
لازم به ذکر است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به ونزوئلا قرار است با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است