عیدانه‌های رادیو سلامت با «صدو دو چهارصد و دو»، «موج بهاری» و… | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۴

عیدانه‌های رادیو سلامت با «صدو دو چهارصد و دو»، «موج بهاری» و…

همزمان با فرارسیدن فصل بهار و عید باستانی نوروز، شبکه رادیویی سلامت ویژه برنامه های مختلف و متنوعی را برای ایام نوروز 1402 تدارک دیده است.

به گزارش صبا، همزمان با فرارسیدن فصل بهار و عید باستانی نوروز، شبکه رادیویی سلامت ویژه برنامه های  «صدو دو چهارصد و دو»، «موج بهاری»، «تماشاگه سلامت» و «از کودکان مراقبت کنیم» را برای ایام نوروز ۱۴۰۲ تدارک دیده است.

 

ویژه برنامه «صدو دو چهارصد و دو»

ویژه برنامه «صدو دو چهارصد و دو» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه رادیویی سلامت به تهیه کنندگی «ملیحه کاظمی» است که با رویکرد ساختن اوقاتی زیبا با در نظر گرفتن مولفه های سلامت روز دوشنبه از ساعت ۲۳ به مدت ۱۸۰ دقیقه روی آنتن رادیو سلامت می رود.

این برنامه بخش های متنوع نمایشی و جذابی از قبیل«۳نوبر» قصه بهار با خوانش استاد صالح علاء؛ «نقطه صفر مرزی» روایتی از پزشکان بدون مرز ؛ «مصایب ماه آخر سال» مباحث مربوط به خانه تکانی و آسیب های آن؛ «وقت اضافه» اتفاقات لحظات آخر سال؛ «ردپای غذا» اجزای هفت سین و خواص غذایی آنها؛ «در دوردست ها» پزشکانی که در مناطق محروم خدمت می کنند؛ و «نوروزنامه» با محوریت حاجی فیروز و عمو نوروز و ننه سرما، دارد.«میگن عید از تو همین کوچه میاد»، «سین هشتم»، «ساعت صفر»، «چهارمغز»، و گزارش از نقاط تپنده شهر همچون تجریش،بهشت زهرا، بازار گل، بازار تهران و گزارش از خراسان رضوی و شیراز از دیگر بخش های این برنامه هستند.

 

«موج بهاری» روی موج سلامت

«نازیلا نظمی» تهیه کننده ویژه برنامه نوروزی «موج بهاری»، پرداختن به شعار رادیو سلامت با عنوان «دانش، نشاط، آرامش» را موضوع محوری این برنامه دانست و افزود: در این برنامه یک محل فرضی به نام “خانه سبز” طراحی شده که سه شخصیت آقای دانش با اجرای رضا شجاعی, خانم آرامش با اجرای فرانک رفیعی و فرزندشان نشاط با اجرای آسیه گرجی در آن زندگی می‌کنند و در فواصل برنامه، اتفاقات طنزی در این خانه رخ می‌دهد که موجب همراهی مخاطب بافضای رادیو سلامت خواهد شد.

نظمی ادامه داد: در برنامه موج بهاری به سردبیری «فاطمه شهبازی» سعی داریم هر روز به یکی از استان‌های کشور سفر کنیم و با مفاخر پزشکی هر استان آشنا شده و آداب و رسوم نوروزی و ماه مبارک رمضان در آن استان‌ها را بیشتر بشناسیم.

آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری و بازی‌های محلی هر استان از دیگر اهداف این برنامه است.

تعامل با مخاطبان در قالب پیامک، تلفن‌های مردمی و طراحی پرسش‌های روزانه صورت می‌گیرد.

این برنامه کاری از گروه اجتماعی رادیو سلامت است و در ایام نوروز ۱۴۰۲ هر روز، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به صورت زنده پخش خواهد شد.

تماشای شهر فرنگ در «تماشاگه سلامت»

«پرویز جمالی»، تهیه کننده برنامه «تماشاگه سلامت» با بیان اینکه در این برنامه که اجرای آن را «فیروزه آدابی» بر عهده دارد، با بازی «داوود حیدری» در نقش نوروز خوان، هر روز شنوندگان را به تماشای شهر فرنگ فرا می خوانیم، گفت: در برنامه «تماشاگه سلامت» در بخش های نمایشی متنوع به نویسندگی «فاطمه اعتمادی»، هر روز به سراغ یکی از پزشکان تاثیرگذار کشور خواهد رفت که به نوعی عید دیدنی است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه «تماشاگه سلامت»، از بخش های متنوع و مختلفی تشکیل شده است که عبارتند «سلامت باشیم»، «حال خوب»، «گزارش»، «طنز مونولوگ»، «رستورانک»، «سینماخانه»، «کتابخانه»، «دستمریزاد»؛ و بخش کارشناسی برنامه که روانشناس برنامه در خصوص موضوعات مختلف برنامه صحبت خواهد کرد و بخش ویژه که به موضوع هوش معنوی خواهد پرداخت.

جمالی اظهارداشت: ویژه برنامه «تماشاگه سلامت» از ۲۷ اسفند ماه هر روز، از ساعت ۱۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه از موج FM ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

 

«از کودکان مراقبت کنیم» روی آنتن رادیو سلامت

«مسعود حسنی» تهیه کننده برنامه «از کودکان مراقبت کنیم» با بیان این که ۱۸ درصد کشه شدگان تصادفات کودکان هستند، گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای در ایام نوروز و کشته شدن بسیاری از کودکان و نوجوانان در این سفرها آن هم حتی در شرایطی که نقشی در رانندگی ندارند، برنامه «از کودکان مراقبت کنیم» با اجرای «محمد مطلب» و بازیگری «آسیه گرجی» با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شنوندگان در راستای مقررات راهنمایی رانندگی و … از روز شنبه ۲۷ اسفند ماه هر شب در ایام نوروز از ساعت ۲۰ به مدت ۴۰ دقیقه روی آنتن رادیو سلامت می رود.

وی اظهارداشت: در برنامه «از کودکان مراقبت کنیم» مجری برنامه به همراه یک بازیگر در نقش کودک، بخش های مختلف برنامه از جمله «منفی ۱۸»، «گزارش»، «نمایش» و صحبت با کارشناسان و میهمانان برنامه را انجام خواهند داد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است