متفاوت‌ترین نوید محمدزاده در «آکتور» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳

متفاوت‌ترین نوید محمدزاده در «آکتور»

دو بازیگر اصلی سریال نمایش خانگی آکتور ـ نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر ـ در سکانس‌هایی برای بالا رفتن سنشان با گریم‌های سنگین مواجه‌ شده‌اند که این مساله در روزهای اخیر به واسطه انتشار عکس‌هایی، توجه کاربران فضای مجازی را به خود معطوف کرده است.

به گزارش صبا، «آکتور»؛ سریالی که انتشار آن در کشاکش اختلاف‌نظرها میان ساترا و پلتفرم پخش‌کننده، آغاز شد و به‌رغم‌ پیش‌بینی اولیه، روزهای آرامی را در فضای مجازی می‌گذراند.

این روزها در شرایطی که تولید و پخش سریال‌هایی با موضوع خشونت، قتل و خیانت در شبکه نمایش خانگی بالا گرفته است، «آکتور» می‌کوشد با شکستن فضای غالب، شخصیت‌های مثبت محبوبی را به دور از کلیشه‌های رایج خلق کند.

تاکید نیما جاویدی در «آکتور» بر نمایش فضای مثبت است؛ ایده‌ای که خودخواسته در کارهایش شکل می‌گیرد و «سرخپوست» هم به رغم گذر داستان در زندان، از آن بی‌نصیب نمانده است. با این همه جاویدی تاکید دارد که مخاطبی که «آکتور» را تماشا می‌کند با توجه به مدیوم پخش‌کننده، متفاوت‌ از تماشاگر آخرین فیلمش به عنوان کارگردان یعنی «سرخپوست» است.

نگاه جزئی‌نگر جاویدی، در سریال «آکتور» بار دیگر نمایان است. مجموعه او در حقیقت ادای دینی به تئاتر است که مانند کارهای قبلی‌اش با ممیزی چندانی به هنگام پخش مواجه نشده. جاویدی از ۹ سالگی وارد تئاتر شد و در ادامه به سینما پیوست. تعداد فیلم‌های او هم اینک اندک است اما با همین تعداد کم، جایگاه قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

«آکتور» نخستین سریال نیما جاویدی در مقام کارگردان است که ساخت استاندارد آن در مقیاس جهانی، راهیابی‌اش به یک جشنواره بین‌المللی (سریز مانیای فرانسه) را موجب شد.

دو بازیگر اصلی این سریال ـ نوید محمدزاده و احمد مهران‌فر ـ در سکانس‌هایی برای بالا رفتن سنشان با گریم‌های سنگین مواجه‌ شده‌اند که این مساله در روزهای اخیر به واسطه انتشار عکس‌هایی، توجه کاربران فضای مجازی را به خود معطوف کرده است. نوید محمدزاده که دومین همکاری‌اش با جاویدی را پشت سر می‌گذارد، از همان ابتدا انتخاب کارگردان بوده است اما همکاری با احمد مهران‌فر، در پی به نتیجه نرسیدن انتخاب دیگری شکل می‌گیرد.

پس از انتشار هشت قسمت از سریال «آکتور» در فضای مجازی، اکران خصوصی اپیزود جدید این مجموعه صبح دوشنبه ـ ۲۲ اسفند ماه ـ  با حضور برخی از عوامل تولید و جمعی از اهالی رسانه در باغ هنر تهران برگزار شد.

اپیزود هشتم از فصل اول سریال «آکتور» که از پلتفرم فیلیمو در حال انتشار است، صبح امروز (دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱) در جمعی با حضور برخی از عوامل سریال از جمله نیما جاویدی (کارگردان اثر) و اهالی رسانه در مجموعۀ باغ هنر تهران اکران شد.

حاضرانِ این نشست، ضمن تماشای اپیزود جدید، دربارۀ چندی از جزئیات ساخت (مانند چهره‌پردازی، طراحیِ لباس، اصلاح رنگ، طراحی صحنه، قاب‌ها و…)، چگونگی استقبال مخاطبان در شرایط فعلی از «آکتور»،‌ عناصر داستانی و ویژگی‌های تصویری این سریال با نیما جاویدی به گفت‌وگو نشستند.

سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی در سال ۱۴۰۱ و در ژانر درام و اجتماعی ساخته شده است. نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هستی مهدوی‌فر، هومن برق‌نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا و فریده سپاه منصور از جمله هنرمندان این سریال هستند.

«آکتور» نخستین تجربۀ کارگردانی نیما جاویدی در یک سریال است که پس از فیلم‌های «سرخپوست» و «ملبورن» برای شبکۀ نمایش خانگی تولید می‌شود.

همچنین داستان آن، دربارۀ اتفاقاتی است که پیش روی چند بازیگر تئاتر بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود، قرار می‌گیرد و زندگی‌شان را درگیرِ پیچیدگی‌هایی می‌شود. تاکنون هفت اپیزود از فصل نخست در پلتفرم فیلیمو منتشر شده و اپیزود هشتم نیز روز پنج‌شنبه‌، ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ به انتشار می‌رسد.

منبع: ایسنا

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است