شاهد اوج گیری در تولید فیلم‌های دینی هستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
رییس دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد:

شاهد اوج گیری در تولید فیلم‌های دینی هستیم

رییس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام خیلی معناداری به جلو رفته است و در حوزه مستند و فیلم کوتاه دینی شاهد یک اوج گیری هستیم.

به گزارش صبا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی دوشنبه شب، ۲۲ اسفندماه در حاشیه چهارمین جشنواره فیلم دینی اشراق عنوان کرد: جشنواره فیلم اشراق در حوزه هنر‌های تصویری در سطح حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ایجاد شده است و براساس این درک در بخش معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی که معطوف به نوع هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی است، در چند سال گذشته در چندین نوبت جشنواره فیلم اشراق برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف اولیه برگزاری جشنواره آن بود که تولید کنندگان و فعالان عرصه هنری و تصویری استعدادیابی شده، بروز و ظهور کرده و آثارشان دیده شود و به معرض داوری در بیاید.

وی ادامه داد: هرچه گذشت این ظرفیت‌ها پررنگ تر، پرحجم‌تر و موثرتر شد و به عقیده بنده جشنواره فیلم اشراق نسبت به آنچه که در گذشته بود، یک گام خیلی معناداری به جلو رفته است و در حوزه مستند و فیلم کوتاه واقعا شاهد یک اوج گیری هستیم.

وی بیان کرد: کار‌هایی که امروز دیدم گرچه بخشی از ماجرا بود، اما بسیار موثر، پرمعنا و نویدبخش آینده خیلی روشن تری برای هنر دینی، فیلم دینی و به ویژه ظرفیت‌های حوزوی است و واقعا گمان نمی‌کردم این دسته از طلابی که به هنر سینما و روایتگری تصویری رو آورده‌اند به این حد از بلوغ و رشد رسیده باشند.

واعظی اضافه کرد: این خیلی نوید بخش است و با مشاهده این آثار نسبت به مقبولیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف بیشتری کردم که ان‌شاءالله بتوانیم پشتیبانی بیشتری کنیم و نقش مدیریتی خودمان را در جهت دهی و هدایت و پشتیبانی از فعالیت‌های هنری تصویری حوزه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم این استعداد‌هایی که در این جشنواره شناخته می‌شوند و بروز می‌کنند، بتوانند با همت بیشتر خودشان و پشتیبانی نهاد‌هایی که در هنر دینی وظیفه‌مند هستند، چه آنچه که مربوط به فرهنگ انقلاب می‌شود و چه آنچه باعث ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می‌شود، ان شاءالله بتوانند قدم‌های موثر تری را بردارند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است