مجموعه کامل ردیف موسیقی ایران منتشر ‌شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷

مجموعه کامل ردیف موسیقی ایران منتشر ‌شد

کمپانی جهانی «سویسا» در کشور سوئیس آلبوم «آوای دوست» ‌استاد یعقوب انوش را انتخاب کرد.

به گزارش صبا، آلبوم «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت استاد «‌یعقوب انوش» در هفت دستگاه با ساز ویلن و به تهیه‌کنندگی «کوروش انوش» خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس منتشر ‌شد و کمپانی جهانی «سویسا» در کشور سوئیس، این اثر موسیقایی را انتخاب و مورد حمایت خود قرار داد.

آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت استاد «‌یعقوب انوش» در هفت دستگاه با ساز ویلن و برای نخستین بار در ایران با ساز ویلن؛ به تهیه‌کنندگی «کوروش انوش» خواننده ایرانی و بین‌المللی ارکستر ملی سوئیس، پس از دو سال؛ ضبط، میکس و مسترینگ، توسط «ایمان حجت» در استودیو «راگا» در تهران، آماده شده است و با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نشر و پخش «جوان» در سراسر کشور منتشر ‌‌شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی و به‌خصوص نوازندگان و پژوهشگران ساز ویلن قرار ‌گرفت.

علاقمندان به موسیقی از طریق آدرس اینترنتی فروشگاه «لورکا» به نشانیhttp://www.lorcastore.ir به صورت آنلاین می‌توانند نسبت به خرید این اثر هنری فاخر اقدام کنند.

در این اثر موسیقایی که استاد «‌یعقوب انوش» طی ۵۰ سال تحقیق موسیقایی و نوازندگی ویلن؛ آن را در دو سال مداوم در استودیو «راگا» خلق کرده است، «کوروش انوش» به‌عنوان تهیه‌کننده، نشر و پخش «جوان» ناشر اثر، «محمد انوش» نوازنده تنبک، «محبوبه تفضلی» گوینده، «رخساره اخوت» عکاس، «بهزاد حاجی بیک‌لو» گرافیک و «منصور جهانی» مشاور رسانه‌ای حضور دارند.

از نکات قابل توجه در این آلبوم، شنیدن صدای زنده‌یاد استاد «بهمن بوستان» پژوهشگر موسیقی ایرانی و ادبیات فارسی؛ در ابتدای سی.دی اول است که چند بیت شعر را در ستایش موسیقی با صدای دلنیشن خود قرائت می‌کند.

آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی در ۶ لوح فشرده (سی.دی) را در بر می‌گیرد، که سی.دی اول به دستگاه ماهور، سی.دی دوم به دستگاه همایون و اصفهان، سی.دی سوم به بیات ترک و دشتی، سی.دی چهارم به دستگاه چهار گاه و سه گاه، سی.دی پنجم به دستگاه شور، ابوعطا و افشاری و همچنین سی.دی ششم به دستگاه نوا و راست پنجگاه اختصاص دارد که استاد «‌یعقوب انوش»؛ این آثار ارزشمند و ماندگار موسیقی ایران را با ساز ویلن نواخته است.

«آوای دوست»، شامل نواختن کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی و ضربی‌ها، حاصل طبع روان و ذوق سرشار استاد «‌یعقوب انوش» در نواختن و نوازش یکی از پیچیده‌ترین سازهای جهان است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است