نوروز ۱۴۰۲ با برنامه‌های متنوع مرکز پویانمایی صبا | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲

نوروز ۱۴۰۲ با برنامه‌های متنوع مرکز پویانمایی صبا

مرکز پویانمایی صبا با تولید ویژه برنامه‌های جذاب و متنوع، نوروز ۱۴۰۲ میهمان مخاطبان شبکه‌های مختلف سیما خواهد بود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این مرکز ۱۴ عنوان مجموعه و سریال جدید (به مدت کل ۳۳۸۷ دقیقه) و حدود ۵۶ ساعت برای نوروز ۱۴۰۲ به شرح ذیل تدارک دیده است.

* «پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صبا است که سری جدید آن در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز ۱۴۰۲ تهیه و تولید شده است.
سری جدید «پهلوانان» به نویسندگی و کارگردان سیاوش زرین آبادی آموزه‌های اخلاقی را در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت می‌کند. پویانمایی «پهلوانان» در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها ارتقاء پیدا کرده است.
موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ی تاریخی خاصی تعلق ندارند. از این نظر مخاطب به راحتی می‌تواند با قصه‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های پهلوانان ارتباط برقرار کند. بر اساس مستندات تاریخی، یاران پوریا ضمن قرارگرفتن در میان طبقه متوسط شهری، همگی اهل کار و کاسبی بوده اند و فتوت‌نامه‌های به یادگار مانده از مشاغل مختلف در روزگار گذشته در زمره دستاورد‌های آنان به شمار می‌رود. همچنین کاراکتر پوریا در «پهلوانان» شغل پدری یعنی آهنگری را پیشه کرده که تا حدودی با مستندات تاریخی در مورد این شخصیت وفق دارد.

* مجموعه جدید «گنجینه» که نوروز ۱۴۰۲ به روی آنتن می‌رود در ۶ قسمت ۲۳ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و کارگردانی صمد غلام زاده تهیه و تولید شده است.
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: حاکمی زندگی می‌کرد که علاقه زیادی به جمع آوری ثروت داشت. یک روز خزانه دار به او خبر می‌دهد که طلا‌های خزانه کم شده است. حاکم دلیلش را می‌پرسد خزانه دار می‌گوید خودتان از ان محل دستور می‌دادید ان‌ها را به مردم بدهم. همگی به ان محل می‌روند. حاکم در هوای طوفانی بر اثر سقوط درخت به حالت فراموشی می‌رود و ….
گفتنی است یک نسخه سینمایی هم از این مجموعه تهیه و تولید شده است که نوروز امسال به روی آنتن می‌رود.

* مجموعه جذاب دیگر که نوروز امسال به روی آنتن می‌رود و برای مخاطبین عام تولید شده مجموعه «شکرستان» است که سری جدید آن در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت آماده پخش می‌باشد.
«شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است که تا کنون حدود ۳۵۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. این مجموعه پویانمایی که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی و در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
این مجموعه، با سبک قصه گویی اصیل ایرانی با استقبال خوبی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی دوبله شده است. شکرستان اول با روایت زنده یاد مرتضی احمدی آغاز شد و پس از آن سید شهاب حسینی و علی همت مومی وند روایت قصه‌های آن را بر عهده گرفتند.

*فصل جدید «مثل نامه» در ۲۵ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای برای مخاطبان کودک تهیه و تولید شده است.
«مثل‌نامه» نگاهی به حکایت‌های کهن ایرانی دارد و در آن متون منظوم و منثور به زبان آشنای رنگ و تصویر در آمده است. این مجموعه با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی، هربار یک ضرب‌المثل را با زبانی شیرین بهانه داستان خود می‌کند، و در هر قسمت قصه‌ای را بیان می‌کند و در دل هر قصه به ضرب‌المثلی مناسب و ارزشمند اشاره دارد که در حقیقت اساس قصه بر پایه همین ضرب‌المثل است. هر قصه برای خود دارای شخصیت‌ها و قهرمانانی است که با شکل و روایت قصه دیگر متفاوت است و داستان توسط دو پرنده شانه به سر و زاغو برای مخاطب روایت می‌شود.

* مجموعه «خروس زیرک، روباه کلک» در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‎ای برای مخاطبان کودک تولید شده است.
حکایت «خروس زیرک، روباه کلک» داستان مزرعه مادر بزرگی به نام گل بی بی است. گل بی بی یک زن روستایی مهربان و داناست و قصه‌ها و پند‌های بسیاری بلد است. این مادر بزرگ یک خروس به نام دُم طلا، یک سگ به نام اَبری، یک بز به نام شنگول و یک مرغ به نام حنا دارد. البته یک روباه هم در جنگل زندگی می‌کند که هر بار کلکی سوار می‌کند تا بتواند دم طلا را شکار کند. در جریان بگیر و ببند‌های روباه و خروس، هر دفعه اتفاقی می‌افتد و مادر بزرگ با پند و اندرز و داستان‌های کهن ایرانی، حیوانات مزرعه را هوشیار می‌کند تا راه درست زندگی را پیدا کنند و فریب روباه کلک را نخورند.

* مجموعه دیگر که نوروز امسال به روی آنتن می‌رود و برای مخاطبین خردسال تولید شده «فینگلیا» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاوه کنعانی است. در فصل جدید «فینگلیا» موضوعاتی، چون توجه کافی و درست به محیط اطراف، احترام به محیط زیست، اخلاق و رفتار اجتماعی، صرفه جویی در مصرف آب و برق و آشنایی با زلزله بررسی می‌شوند و بنا به شرایط و نیاز‌های این انیمیشن به مباحث بهداشت فردی، اجتماعی و چندین مورد تربیتی و آموزشی مخصوص این گروه سنی توجه می‌شود.
«فینگلیا» به جهت جذب مخاطب کودک و باورپذیر نمودن قصه‌ها و موضوعات خود به هر یک از شخصیت‌ها، در کنار حفظ نمودن ویژگی‌های حیوانی، تا حدودی بُعد انسانی بخشیده است. به طور مثال کلاغک (که یک کلاغ کوچک است و از همه شخصیت‌ها سنش کمتر است) با توجه به هویت حیوانی اش توان رازداری ندارد و یا هر چه پیدا می‌کند فکر می‌کند مال خودش است و یا هنوز فکر می‌کند برای دستیابی به خواسته هایش می‌تواند از گریه کردن کمک بگیرد و به همین صورت تمام کاراکتر‌های این مجموعه متشکل از حیوانات مختلفی است که ضمن بهره گیری از هویتی نزدیک به انسان ها، از ویژگی‌های مختص به خود برخوردار هستند.

* فصل جدید «جنگل فندق» که در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای مخاطبان خردسال تهیه و تولید شده است. در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده فردیت خلاق کودک زیر سوال برده نشود و مولفه‌های مهم و تاثیرگذاری همچون همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان برای مخاطب کودک به گونه‌ای داستان وار توام با تصاویر زیبا روایت شود و به طور کل مهمترین هدف ساخت جنگل فندق اهمیت و جایگاه خانواده و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت‌ها است.

* سری جدید مجموعه «چیا» در ۲۶ قسمت ۷ دقیقه‌ای برای مخاطبین خردسال تهیه و تولید شده است.
این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات اوت، و برای اولین بار در تلویزیون در ابعاد ۴K تولید شده است.
در تمامی قسمت‌های مجموعه «چیا»، برای حل یک مشکل و یا کشف یه موضوع جدید، به همراه شخصیت‌های اصلی قصه وارد دنیایی خیالی می‌شود. این دنیای خیالی قواعد و قوانین جدیدی دارد که سقف آن تخیل کودکانه است. در این مجموعه تلاش شده فارغ از توانایی‌های فنی در خلق تصاویر جذاب، قصه‌ها، به عنوان نقطه شروع و بنیان اصلی مجموعه، مورد توجه ویژه قرار گیرند. تجربیات شخصی و واقعی نویسندگان در مسایل مختلفی که در انیمیشن «چیا» به آن‌ها پرداخته می‌شود، مهم‌ترین سرمایه داستان است.
«چیا» روایت موضوعات و اتفاقات واقعی دنیای امروز خردسالان و کودکان است. در این مجموعه سعی شده است علاوه بر روایت داستان‌هایی شیرین، حس نوع دوستی مهربانی و کمک به یکدیگر ترویج داده شود. همچنین توجه بسیار زیاد به اخلاقیات و حسن رفتار در داستان‌ها باعث می‌شود تا مخاطبان این مجموعه (خردسالان) به اهمیت و تربیت آن توجه کنند و تاثیر بپذیرند.
همچنین مخاطب این مجموعه با عمل و عکس العمل در محیط پیرامونی خود مانند: جاذبه، ماه، تاریکی و مکان‌های مختلف و شرایط آن‌ها آشنا می‌شود و با موضوعات اخلاق مدارانه مبتنی بر تکنیک و طنز وارد دنیای آن‌ها می‌شود.

* برنامه «قصه‌های ریرا» برای مخاطبان خردسال تولید شده در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه‌ای می‌باشد.
ریرا هر روز با سؤالات متفاوتی در دنیای اطراف خود روبه‌روست. او و دوستانِ هم سن و سالش در هر قسمت از این مجموعه با مسئله‌ای مواجه می‌شوند. آن‌ها ابتدا مسئله را با ذهنیت کودکانۀ خود برانداز کرده و در طول داستان متوجه اشتباهات و توانایی خود می‌شوند.
طرح‌های ساده و بی‌نقش و نگار، رنگ‌های یک‌دست و فرم‌های ساده و بدون جزئیات، در حد درک خردسالان، این مجموعه را برای آن‌ها جذاب می‌کند. این مجموعه که از نگاه یک بچه به دنیای بیرون می‌پردازد، می‌تواند دنیای ذهنی خردسالان را برای پدر‌ها و مادر‌ها ملموس‌تر کند. اتفاقاتِ داستان توسط یک گوینده (نریتور) دنبال می‌شوند.

* سری جدید «فرآیند» در ۲۶ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک و نوجوان تولیده شده است. انیمیشن «فرآیند» با کمک برنامه‌های مستند علمی و آموزشی رئال و استفاده از یک کاراکتر جذاب انیمیشنی، تلاش می‌کند تا طیف متنوعی از موضوعات علمی و آموزشی نظیر علوم و فنون مهندسی، نجوم، دانستنی‌های پزشکی، صنعت، باستان شناسی، شگفتی‌های آفرینش، طبیعت، حیات وحش و …… به مخاطب خود ارائه کند.
در این مجموعه شخصیت طراحی شده انیمیشن در قالب مجری متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان و با توجه به ذائقه و سلیقه مخاطب، وارد یک برنامه مستند علمی با تصاویر بسیار جذاب و دیدنی می‌شوند و مطالب آموزشی با زبان ساده را بازگو می‌کنند. به عنوان مثال ترسیم و مصور نمودن مراحل تولید هواپیما به همراه بیان مطالب جذاب پیرامون همین موضوع از جمله سفر‌هایی است که مخاطب کودک و نوجوان را به سمت خود ترغیب می‌کند. ناگفته نماند این مجموعه انیمیشن که متناسب بامیزان درک مخاطب و سطح دانش او نسبت به موضوع و محتوای اثر تولید شده است، برای تاثیر گذاری بیشتر از یک منبع برای ارائه مطالب و گفته‌های خود استفاده نکرده بلکه از منابع‌های معتبر و مختلف هوایی و فضایی به صورت تصویری بهره گرفته است.

* مجموعه جذاب «نقاش کوچولو» به تهیه کنندگی و کارگردانی بابک نظری برای مخاطبین خردسال در ۲۶ قسمت ۹ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. در این مجموعه سعی شده تا بر اساس نقاشی‌های یک کودک که نسبت به دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می‌شوند، قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکل گیرد و شکوفا شود.
در سری جدید این مجموعه پویانمایی که در آن یک کودک خردسال با نقاشی کردن جنگلی با حیوانات کوچک و بزرگ و پویا نمودن آن‌ها توسط قوه تخیل و خلاقیت خود سعی می‌کند با قصه گویی و گشت و گذار در این جنگل و برقراری ارتباط با حیوانات آن دنیای پر شور و نشاط و رنگارنگی را برای مخاطب کودک و خردسال رقم بزند.

* مجموعه برنامه‌های «ماهی بادکنکی» که در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای رده سنی کودک تهیه و تولید شده است.
این سری از برنامه بیشتر به موضوعات سبک زندگی و بررسی و تبیین نقش خانواده در زندگی فرزندان، همین طور نقش فرزندان در همراهی با خانواده، حل مساله، تفکر نقادانه، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مثبت اندیشی و همچنین موضوعاتی در بحث اهمیت دفاع ازسرزمین و زبان مادری و همبستگی در مقابل بیگانه و از خود گذشتگی و …. می‌پردازد.

* «آقا معلم و بچه ها» در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک تهیه و تولید شده است، آقا معلم بچه‌ها سعی دارد قصه‌ها و روایت‌های مشترکی که برای کودکان در طول زندگی رخ می‌دهد را به بهانه معرفی روستا برای کودکان بازگوکند و علاوه بر تعامل کودکان با یکدیگر به تعامل دانش آموزان با معلم به عنوان یک الگوی قابل رجوع نیز می‌پردازد. در هر قسمت این مجموعه موضوعی انتخاب شده و با گفتمان دو طرفه معلم و شاگرد روایت می‌شود. قهرمان داستان این انیمیشن، معلمی است که محل رجوع تمام مشکلات بچه‌ها و فصل الخطاب روایت هاست.
در سری جدید تلاش شده است به ظرفیت روستا‌ها به عنوان سرمایه‌ای در راستای پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف نگاه شود؛ که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نقش مناطق روستایی در توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر به ایران اشاره نمود که در قسمت‌های زیادی از این انیمیشن به آن پرداخته شده است. همچنین در راستای همین موضوع، در برخی از قسمت‌های «آقامعلم و بچه ها» به مقوله رسانه‌های دیجیتال نیز به عنوان ابزار مناسب در توسعه روستا و فضایی برای جذب گردشگر پرداخته شده است.

*مجموعه جذاب دیگری که نوروز امسال به روی انتن می‌رود مجموعه «جوانمردان» است. این مجموعه در ۱۳ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای و تیتراژ پایانی آن با صدای سالار عقیلی و تهیه کنندگی الهام ابراهیمی تهیه و تولید شده است.
مجموعه «جوانمردان» روایتی از تاریخ ایران است که مغول‌ها با ایرانیان وارد جنگ شدند. در جریان این نبردها، سرداران ایرانی دلاوری‌ها و مقاومت‌هایی از خود نشان می‌دهند که درقالب پویانمایی، ایجاد حس فتوّت، جوانمردی، دلاوری و میهن دوستی را با انگیزه‌های ملی، مذهبی و حماسی به نمایش می‌گذارد.
انیمیشن «جوانمردان» حکایت دلاورانی با ایمان است که دائماً با اشغالگران میهن خود در حال جنگ و دفاع هستند.
شهاب الدین، دلاور ایرانی، عزم خود را جزم و درکنار یاران خود که سودایی جز دفاع از دین، وطن و مردم ندارند با افراشتن پرچم جوانمردی و عدالت خواهی، به مبارزه با دشمنان می‌پردازند. قهرمانانی، چون حکیم، مراد، سارا، سینا، برزین، برزو، امید، مهران، دال و درکنار شهاب الدین با تایمان، باید به همراه مزدورانی وطن فروش داخلی مثل خواجه و انبوه سربازان مغول به نبرد می‌پردازند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500